Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Insight
  • Spel
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Insight
  • Spel
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb

Nu testat självkörande bilar utan ratt i USA: ”En av mitt livs höjdpunkter”

Utan ratt och inga pedaler. Amazons dotterbolag Zoox självkörande bilar går inte att köra manuellt – även om man skulle vilja.

Premium

Nya krav på självkörande fordon – svenskar ensamma om att klara dem

”Självkörande” barnvagn som inte får köra barn prisad på CES

Ingenjör vittnar: Tesla iscensatte video med självkörande Model X

Premium

Autonoma elfärjorna ska ersätta SL-båten på Riddarfjärdslinjen

Premium

Så ska Cevts robottaxi hålla i 50 000 mil – ”Vi har tänkt annorlunda”

Två döda när Tesla Model Y accelererade till synes okontrollerat

Premium

Xpeng om sin autonoma teknik: ”Vår design är bättre”

Premium

BMW:s utvecklingschef: Ingen lidar – ingen självkörande bil

Premium

5g-bussen upptäcker ”osynliga” trafikfaror runt hörnet

Grundaren av hajpade lastbils-startupen Nikola döms för bedrägeri

De ska skicka autonoma lastbilen genom Sverige

Premium

Robot letar upp skador på järnvägen – på egen hand

Militära fordonet terrängkör utan förare

Tesla stäms för autopilot: ”Vilseledande och bedrägligt”

Musk lovar självkörande Tesla snart – igen

Apple-ingenjör stal hemliga filer om självkörande bilar

Myndighet: Teslas påståenden om autopilot är vilseledande

Baidu: Vår självkörande teknik är långt före Teslas

Premium

Han förverkligade sin dröm om självkörande lastbilar

Einride får tillstånd att köra lastbil utan förare på allmän väg i USA

Rapport: Teslas ”Autopilot” bakom flest krascher

Musk: Dags för EU-beslut om autopilot

Nya ellastbilen saknar vindruta – designad för autonomi

Premium

Apex.ai vill bli bilarnas Android – nu öppnar de i Göteborg

Bussen kör autonomt i stadens kollektivtrafik

Norska fartyget ska frakta containrar utan besättning

Nu lanserar Mercedes sin första självkörande bil

Musk: Snart testar Tesla självkörande bilar i Europa

Stor förvirring när polis stoppar självkörande taxi

Källa: Volkswagen vill köpa Huaweis självkörande teknik

Scania miljardsatsar på självkörande fordon

Premium

Tidigare Spacex-ingenjörerens eldrivna boggi ger autonoma godsvagnar

Japanska färjan körde autonomt i sju timmar

Nu ska Volvo Cars börja sälja självkörande bilar

Premium

Här kör förarlös lastbil på trafikerad motorväg

Ödesfrågan: Håller det svenska vägnätet för autonoma bilar?

Utredare: Tesla i dödsolycka var inte förarlös

GM:s nya Ultra cruise ska utmana Teslas autopilot

Premium

Hur ska sågverken få tunga fordon självkörande?

Premium

Så mycket sparas in när alla lastbilar kör förarlöst

Volvos autonoma lastbil ska gå i fjärrtrafik mellan städer i USA

Tesla övervakar hur bra deras betatestare kör bil

Snart rullas Full Self-Driving ut till Tesla-ägarna

Nya vardagen för fordonsingenjörerna – ”Allt i arbetet är nytt”

Premium

Alla bilars förarassistans lurades att köra förarlöst

Nevs skär ner på ”klassisk fordonsutveckling”

Största motortillverkaren kör utan förare i fabriken

Veoneer inleder samtal med Qualcomm

Premium

Så ska Teslas superdator Dojo göra bilarna självkörande

Är det så här framtidens bil borde se ut?

Premium

”Det är den största förändringen i bilens historia”

Här sår lantbruksroboten helt själv – nästan

Premium

För 70 kronor per timma kör bilen själv

Premium

Här lär sig Volvolastbilen att bli självkörande – med 21 sensorer

”Tydligt tecken” på att Apple utvecklar självkörande bil

Premium

Största problemet för självkörande sopmaskinen: elscootrar

Premium

Rapport: Waymo bäst och Tesla sämst på självkörande bilar (men experten håller inte med)

Premium

”Våra bilar ska köra bättre själva än när människor kör dem”

Myndighet kunde inte aktivera Teslas Autopilot på olyckssträckan

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.