Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb
Premium

När lastbilar går på batterier – vad ska driva kylrummen?

I dag drivs kylaggregat i lastbilar i regel av dieselgeneratorer. I batterielektriska lastbilar vill man hitta en elektrifierad lösning.

Premium

Lösningen: Så ska propellrar bli tystare – minska buller från elflygplan

Volvo och Boliden i samarbete om gruvlastbilar

De vill kapa två tons vikt från lastbilssläp – med stålorigami

Kristersson hoppfull om EU:s biluppgörelse: ”En honest broker”

Premium

Elskenor i vägarna när trådlös laddning av bussar i trafik ska testas

GM satsar på chattassistent – ai ska hjälpa dig att fixa bilen

LKAB hoppas kunna köra begränsad malmtrafik

Premium

Vd om svenska el-snöskotern: ”Är en dräparmaskin”

Premium

Ultrakompakta elmotorn på 400 kW – ”För prestanda-applikationer”

Premium

Svenska bolagets nya fabrik ska klara 50 000 el-hojar per år

Tåg med tusentals ton svensk malm urspårat: ”Blir kritiskt för oss”

Många ”udda händelser” – men Scania ser stor efterfrågan framöver

Miljardsmäll för transportsektorn: ”Hårt för de som satsat på biogas”

Sono Motors ger upp – vill sälja bilmodellen med solceller

Bilförsäljningen backar – men andelen elbilar ökar

Efter tågtragedin: Stins medger misstag

Nytt patent som kan förvandla din bil till dystopisk mardröm

Så kan reglerna skärpas för a-traktorerna

”Fruktansvärd natt” – två tåg i frontalkrock – över 30 döda

Premium

BMW om vätgas: ”Vi kan inte enbart satsa på batterier”

Volvo Cars öppnar teknikcenter i Kraków – anställer flera hundra

Beskedet: Sverige skickar tio Leopard-stridsvagnar

Premium

Taxibranschen om fossilförbud: Det här är begränsande faktor

Fordonsforskare om att Nevs läggs på is: Ett väntat besked

Nevs läggs på is – varslar nästan all personal

Finlands besked – skickar stridsvagnar till Ukraina: ”För främsta ledet”

Rusning efter norrländska stridsfordon: ”Ukraina ska ha riktiga grejer”

Premium

Snart får vi veta hur Tesla ska nå ”extrem storlek”

Premium

Studie: Trafikljus behöver ännu en färg utöver rött, gult och grönt

Premium

Maskinerna drivs av bränslecellen från en Toyota Mirai

Norska gruvbolaget väljer svenskt – största ordern för Sandvik

Uppdatering ska motverka Tiktok-stölder av bilar

Nu testat självkörande bilar utan ratt i USA: ”En av mitt livs höjdpunkter”

Premium

Nu får vätgasplanet grönt ljus – första testflygningen planerad

Norge köper fler tyska stridsvagnar: ”Allvarlig situation”

Amsterdam bygger jättelikt cykelgarage – under vattnet

Utsläppen från personbilar minskar

Premium

Experten: Därför storsatsar de på förbränningsmotorer

Bolag bakom den supereffektiva solcellselsbilen i konkurs

Premium

Jämförelse: Så står sig stridsvagnen Leopard 2 mot ryska T-90

Nu kör Kina fullskaliga hyperloop-tester – siktar på 1 000 km/h

Premium

Nya krav på självkörande fordon – svenskar ensamma om att klara dem

Saab-efterföljare har fått nya ägare

Tesla ökar batteriproduktionen i Nevada – rejält

Spacex har genomfört en ”kall nedräkning” med tankning av Starship

Volvo återkallar 12 000 bilar i Sverige – potentiellt fel på bromsarna

Voltas första serieproducerade ellastbil ska vara klar i april

Rapport: Inga tecken på explosion – Estonia ej sjöduglig

”Självkörande” barnvagn som inte får köra barn prisad på CES

Heta ryktet: Volvo kan släppa eldriven minibuss i Kina

Medarbetarens miss stoppade tusentals flyg

Ingenjör vittnar: Tesla iscensatte video med självkörande Model X

130 meter lång LNG-färja blir elektrisk i stället

Nu får Candelas elbåtar batterier från Polestar

Lidar läser av snön framför pistmaskinen

Mercury lanserar el-utombordare med utbytbara batterier

Största tillverkarna av batterier för elfordon: Catl drygar ut ledningen

Lång biljakt på Autopilot innan föraren vaknade

Flyg kan börja lyfta efter stort datafel i USA

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.