Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb

Klart: Tidigare svensk-favorit gör comeback

Mitsubishi Outlander var en pionjär när det kom till laddhybridteknik och en svenskfavorit när det begav sig. Men i generationsskiftet försvann bilen från Europa – snart gör den dock comeback.

Premium

Test: ”Ingen frisk fläkt – snarare en välbekant fransk doft”

BMW uppdaterar storsäljaren – klar räckviddsökning

Lyxmärket lanserar första laddhybriden – elbil på gång

Premium

”Lyx-laddhybriden levererar komfort och lång räckvidd”

Premium

Provkörning: BMW 225e Drive – ”Förnuftigt alternativ”

Mercedes laddhybrider får längre räckvidd

Renualt Austral årets bästa bilköp i Europa

Regeringen vill slopa förmånsskatt på elbilsladdning vid jobbet

Skiftet: Nu säljs fler elbilar än fossildrivna bilar tillsammans

Nu kommer elbilstillverkaren Ora till Sverige

Officiell: Här är BMW:s nya monster-hybrid

Premium

Provkörning: Lexus RX 450h+ – ”Reaktiv, inte progressiv”

Nya Peugeot 408 försöker göra något helt nytt

Premium

Analys: Nya EU-regler kan sänka laddhybriden

Premium

Provkörning: Mercedes C300e Kombi – ”Håller vad den lovar”

Lexus populära suv RX – nu kommer den som laddhybrid

Premium

Här är Range Rover Sport – rullar 100 km på el

Siffrorna visar: Priserna på begagnade elbilar skenar

Premium

Provkörning Hyundai Santa Fé PHEV – ”Styrkorna sitter i interiören”

Premium

Provkörning: Citroën C5 X – oslagbar komfort?

Premium

Provkörning: Ford Explorer PHEV – ”Inga stora nyheter – men hög komfort”

Premium

Provkörning: Volvo XC60 T8 Recharge – ”Håller liv i sin populära laddhybrid”

Premium

Folksam: Här är årets säkraste nybilar – med låga utsläpp

Laddhybrid-suven Seat Tarraco slutar säljas i Sverige

Här är Tonale – Alfa Romeos första elektrifierade bil

Premium

Provkörning: Volkswagen Multivan PHEV – ”Känns ganska bussaktigt att kryssa runt”

Premium

Provkörning: Range Rover Sport PHEV – ”Varken bra prestanda eller låg förbrukning”

Nu betalas bonusen igen för den som köpt klimatsmart bil

Premium

Analys: Toyota Rav4 PHEV – ”Visar att de bemästrar hybrider”

Premium

Lista: 30 laddhybrider med längst räckvidd (och högst bonus)

Nu är varannan såld bil i Sverige elektrifierad

Här är de mest sålda bilarna just nu – Tesla upp i topp

BMW:s nya laddhybrid får mer teknik – och 8 mils räckvidd

Premium

Provkörning: Opel Grandland – ”Komfortabel utan att vara för mjuk”

Premium

Lista: Elbilar och koncept – hetaste nyheterna på bilmässan IAA

Volvo Cars uppdaterar hybrider – så lång räckvidd får de

Premium

Lista: Laddhybriderna med längst räckvidd

Premium

Provkörning: Hyundai Tucson PHEV – ”Ett riktigt starkt alternativ”

Lexus förklaring – därför är nya laddhybriden NX 450h+ ”sämre” än Toyota Rav4

Premium

Provkörning: Kia Sorento PHEV – ”Är lätt att hålla på kurs”

Premium

Provkörning: Seat Tarraco E-hybrid – ”Styrningen är bra – utan stora dödszoner”

Premium

Testet visar: Populära laddhybriden usel ur hållbarhetsperspektiv

Premium

Provkörning BMW 530e Xdrive Touring – ”En laddkombi som levererar körglädje”

Här är McLarens laddhybrid Artura – ska ersätta V8-modellerna

Premium

Provkörning: Cupra Leon E-hybrid – ”Sportig kombi med frän design”

Premium

Volvo-syskonet Lynk & Co vill nå yngre – nu öppnar de i Göteborg

Premium

Tester: 5 laddhybrider med maxad räckvidd

Kinesiska MG lanserar laddhybrid i Sverige

Citroëns nya hybrid ska få en räckvidd på 50 km

Då slutar EU att betrakta laddhybrider som hållbara

Hälften av bilarna laddbara om tio år: ”Trenden är otroligt stark”

Laddhybrider avslöjas som törstiga och skitiga

Premium

Provkörning: Kia Xceed PHEV - ”Saknar en funktion”

Premium

Provkörning: Jeep Renegade 4xE – ”Som en schweizisk armékniv”

Kia lanserar laddbar Sorento – utmanare till Volvo

VW:s snobb-Passat uppdateras – kommer som laddhybrid

Premium

Lista: 48 laddhybrider – så här rymliga är de

Premium

Test: 10 laddbara familjebilar – ”Laddhybrid för vanligt folk”

Premium

Lista: Så mycket får laddhybriderna dra

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.