Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Insight
  • Spel
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Insight
  • Spel
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb

Volvo Cars investerar i mystisk startup – vad är det de utvecklar?

Hemlighetsfulla Humane är startat av två Apple-veteraner. Nu har bolaget tagit in över en miljard kronor i en färsk finanseringsrunda – och bland investerarna märks Volvo Cars och Chat GPT-skaparen Sam Altman.

Premium

Chat GPT-teknik tar svenska teknikföretagen med storm

Volvo Cars öppnar teknikcenter i Kraków – anställer flera hundra

Premium

Ny laddad duell: Upputsat och snajdigt – vilken hybrid är bäst?

Trots Teslas priskrig – Volvo Cars sänker inte

Batterifabriken blir av – fridlysta grodor får flyttas

Premium

Volvo om historiska teknikbeslutet: ”Ger optimal fordonsdynamik”

Allt om Volvo EX30 – då lanseras elbilen

Volvo återkallar 12 000 bilar i Sverige – potentiellt fel på bromsarna

Heta ryktet: Volvo kan släppa eldriven minibuss i Kina

Var tionde såld Volvo är en elbil

Oväntade draget – Volvo XC40 och C40 blir bakhjulsdrivna

Premium

Volvo-chefen om motorvalet i EX90: ”Högre kraftdensitet”

Ny Teknik Insight: Den digitala bilen Volvo EX90

Premium

Volvo EX90 är bara början för Nvidia: ”ska ersätta föraren”

Premium

”Hur ska EX90 hjälpa Volvo Cars att nå sina mål?”

Premium

Teknikchefen om viktiga valen för EX90: ”En ingenjörsbalansering”

Premium

Så ska Volvo EX90 se, känna och förstå allt som händer

Premium

När bilen blir en kraftkälla – här är allt om V2G

Här är EX90 – elbilen som ska ta Volvo Cars in i en ny era

Volvos revansch – sålde flest elbilar i oktober

Polestar får lån på 9 miljarder – från Volvo

Efter EX90 – här är första bilden på Volvos nästa elbil

Allt vi vet om elbilen EX90 – Volvo Cars ersättare till XC90

Premium

13 spännande elbilar som kommer 2023

Nya elbilen EX90 blir Volvos första som får lidar

Volvo-syskonet Zeekr får 100 mils räckvidd

Dubblad vinst för Volvo Cars – tack vare Polestar

Volvo lämnar Acea – tycker de går för långsamt

Volvo Cars miljardsatsar – bygger elbilsfabrik i Slovakien

Nu ska Volvos bilar få grafik från Fortnite-skaparna

Premium

Blockkedja ska minska utsläppen från Volvos batterier

Premium

Provkörning: Volvo XC40 Recharge – ”Budget-elbilen är riktigt attraktiv”

Teknikvalet: Vilka batterier ska sitta i Volvos elbilar?

Halvledarbristen ger Volvo Cars försäljningsras på 25 procent

Färre sålda bilar – ändå bättre än väntat för Volvo Cars

Volvo Cars tvingas återbetala coronastöd

Volvo Cars investerar i snabbladdande israelisk batteriteknik

Volvo uppgraderar: ”Alla” nya bilar får OTA-funktion

Premium

Volvo Cars: 2025 kan alla våra fabriker tillverka elbilar

Premium

Provkörning: Volvo XC60 T8 Recharge – ”Håller liv i sin populära laddhybrid”

Volvos nya projekt – ladda elbilar utan sladd

Volvo Cars nya satsning: Teknikcenter i Stockholm

Ödlor och snokar kan stoppa Göteborgs nya batterifabrik

Premium

Volvo om nya jättepressen: Som när vi gick från trä till stål

Premium

Så mycket effekt kräver nya batterifabriken

Uppgifter: Volvo lanserar ny modell mellan XC60 och XC90

Klart: Northvolts och Volvo Cars batterifabrik byggs i Göteborg – ger 3 000 nya jobb

Utsläppslistan avslöjar Volvo – inte i närheten av toppen

Premium

Då kommer ”wow-faktorn” med Volvos Google-integrering

Volvo först ut – dundrar in Youtube i bilen

Premium

Analys: Volvos vd-val får betraktas som en skräll

Jim Rowan blir ny vd för Volvo Cars

Nu ska Volvo Cars börja sälja självkörande bilar

Volvo Cars vill satsa på batterier i hela världen

Volvo och Northvolt startar utvecklingscenter i Göteborg

Volvo Cars: Elbilar utgör fyra procent av försäljningen nu

Är det här namnet på Volvos nya elbil?

Premium

”Räkna inte med några 'folkelbilar' från Volvo”

Premium

Produktchefen om nya Volvo C40: ”Design och high tech”

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.