Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb
Premium

Nya batteritekniken kan göra långflygning med elplan möjligt

Litiumjonbatteriet har gjort det möjligt att elektrifiera så väl person- som lastbilar. Men för långdistansflyg räcker det inte till. Här kan ny batteriteknik kliva in.

Ford lanserar nya batterier som ska göra Mustang Mach-E billigare

Skattelättnader – då prioriterar Tesla USA före Tyskland i batterisatsning

Ford lägger i nästa växel – bygger fabrik för elbilsbatterier

Ny förklaring till självurladdande batterier: Tejp

Batterifabriken blir av – fridlysta grodor får flyttas

Britishvolts batterisatsning nära kollaps

Största tillverkarna av batterier för elfordon: Catl drygar ut ledningen

Därför skaffar alltfler egna solcellsbatterier

Premium

Så ofta kan du snabbladda din elbil utan att batteriet far illa

Premium

Actrify vill förlänga livslängden för elfordonsbatterier

Nytt batterisamarbete – Airbus och Renault siktar på fast elektrolyt

För första gången – batteripriset stiger

Premium

Nu är Europas största batteripark igång – utgår från Teslas system

Premium

Svenske ingenjörens ”Bayobolt” bakom Nios batteribytessystem

Premium

Med hembatteri och egen app tjänar familjen tusenlappar

Premium

Din guide till hembatteriet: Sparar solel till natten – och billig el från nätet

Premium

Metoden ökar batteriets livslängd rejält – men fungerar det i praktiken?

Deras bakaxel öppnar för större batterier – i små elbilar

Premium

BMW: Därför satsar vi på cylindriska batterier

Premium

Pionjärprojektet i Öresund uppgraderat – med världens största färjebatteri

Uppgifter: Britishvolt säkrar finansiering ett tag framöver

Ny teknik ska ge grönare batteriåtervinning – Stena Recycling storsatsar

Litium nyckelkomponent i elbilsbatterier – priset rusar

Premium

Största flödesbatteriet har kopplats till elnätet

Tesla prioriterar celltillverkning i USA framför Tyskland

Maskininlärning ska göra elbilar snabbare att ladda

Premium

Batteriprofessorn: Här är kemin som Volvo bör välja

Regeringen tillsätter batterisamordnare

Panasonic miljardsatsar: bygger stor bilbatterifabrik i USA

Premium

Nya batteriföretaget Powerco: ”Inget som tidigare gjorts”

Premium

Finska ”sandbatteriet” igång – kan lagra 8 MWh

Rapport: Toyota leder loppet mot solid state-batterier

Nu har schweiziska ”vattenbatteriet” tagits i drift

Volkswagen inleder global batterioffensiv – bygger egen gigafabrik

Nytt batteri ska ge BMW IX 100 mils räckvidd

Northvolt: ”Vi behöver skapa ett nytt yrke – batteritillverkare”

Premium

Ny solpark kapar behovet av kol med 1,4 miljoner ton

Teknikvalet: Vilka batterier ska sitta i Volvos elbilar?

BMW:s teknikbyte går i Teslas fotspår – kapar kostnader rejält

Volvo Lastvagnar satsar: bygger egen batterifabrik

Premium

Kartläggning: Här är Europas alla aktiva (och planerade) batterifabriker

Premium

”Viktigt framsteg” mot dubbel energitäthet i batterier

Premium

Sveriges största batteri – så ska det stötta elnätet

Premium

Experten: Därför är tiden inne för LFP-batterier nu

Stationen byter batterier som väger upp till 3,2 ton

Northvolt stöttar ny batteriteknik – svenska Altris tar in 100 miljoner

Premium

Genombrottet: Så kan superkondensatorer i miniatyr masstillverkas

Thorwaldsson om ny batterifabrik: ”Herregud, jag svävar”

Eldrivna Hummerns batteri väger som en Honda Civic

Premium

Europas största batteripark byggs i Skottland

BMW:s battericeller håller inte måttet – än

Premium

Litium blir återaktiverat – kan förlänga livet på batterier

Sveriges första utbildning i batteriteknik – i samarbete med Northvolt och Volvo

Premium

Tips: Så får elbilen längre räckvidd i kylan

Nya kravet från EEB: Enkelt batteribyte – för klimatets skull

Så växer det nordiska batteribältet fram

Premium

Snart släpper Dyson sitt solid state-batteri i prylar

Livechatt: Ny Tekniks experter svarade på frågor om elbilar

GM:s center ska ge billiga batterier med lång räckvidd

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.