Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb

Sämsta bilåret i EU sedan 1990

Under årets första åtta månader minskade bilförsäljningen i EU med 5,2 procent jämfört med samma i period i fjol och landade på 7 841 596 nya registreringar.

Tingsrätt prövar krav på Saab Tools

Saab varslar 70

Har nya Saab ens en motor?

Dystert halvår för bilhandeln

Haldex vill flytta tysk produktion

Svårt att göra en halvfull lastbil grön

En halv miljon suvar återkallas

Vart tog Saabs utvecklare vägen?

Politiken kommer på efterkälken

Hemliga designskisser på Saab 9-3 läckta

Volvo bygger ut – i Sverige

”Underleverantörer måste ut i världen”

Halva priset för en ny lyx-Saab

Fred efter pajkastning på bilmässan

Strypta cylindrar sparar soppa

Saab-veteranen: Klart vi ska göra bilar i Sverige

Volvo bygger för nya hemmamarknaden

Europeiska bolag måste ta vara på sina fördelar

Mörkt för bilindustrin fram till 2020

Allt färre jobbar i fordonsindustrin

Därför läggs Effpower ned

Saabmuseet öppnar igen

Därför lägger Volvo bud på Saab

Ännu har Saab chans att få ny ägare

Så räddas Saabmuséet

Varumärkesfrågan bör lösas ”inom familjen”

Saabchef går till Volvo

”Ett drömlag inom bilutveckling”

Ursaaben värd två miljoner

Två dagar kvar: Nu skrubbas Saabfabriken

Saab-ropen skallade världen över

Konkursförvaltarna: ”Nya Saab imponerar”

Entusiaster världen över förenas i Saabmöten

Inga skattepengar i Saabkonkursen

Han kan bli operativ ledare för Saabs konkurs

Saab: Nu måste GM agera

Muller ger upp - ansöker om konkurs för Saab

GM nobbar kineserna – igen

Guy Lofalk tvingas stanna

Nya pengar till Saab

Muller duckar skatteskuld

Muller hos Skavlan: Jag sover om nätterna

Antonov spökar åter i Saabaffären

Subaru bygger gasbilar i Trollhättan

Saab-advokatens minneslucka kostar 15 miljoner

Mitt i krisen hyllas Saab-chefen

”Rekonstruktion är att föredra”

Saab klarar sig utan GM

Lämnar Saab för Volvo

Kinesernas Saab-bud ratas

Rasande Muller avvisar Saab-räddning

Vägen ger ingenjörer i Trollhättan ny chans

"Våra växellådor är hett eftertraktade"

Saabs långa väg utför

Stort intresse för Saabs el-bakaxel

För både sportbilar och stadsjeepar

Tekniken kan säljas på licens

Plattformen är värd miljarder

IF Metall begär Saab i konkurs - ingenjörerna avvaktar

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.