Hållbar industri ”Underleverantörer måste ut i världen” När Sveriges och EU:s fordonsindustri går knackigt, blir det än värre för underleverantörerna. Lösningen är att hitta nya tillväxtmarknader, hävdar branschorganisationen FKG. Erik Mellgren Publicerad tisdag 04. december 2012 - 10:04 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Ända sedan förra sommaren har det gått utför för den svenska fordonsindustrins leverantörer. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ hållbar industri bilar industri fordonskrisen
ELBILAR Biljättens oväntade satsning: Som en ”sodastream” för vätgasbilen Ett stort AA-batteri kombinerat med ”sodastream-tänk”? Det är Toyotas framtidsplan för hur portabel energi kan se ut. Målet är att öka acceptansen för vätgas.
INDUSTRI 47 olyckor på Northvolt med farliga kemikalier Personalen på Northvolts fabrik i Skellefteå har sedan 2021 drabbats av 47 olyckor med kemikalier som Arbetsmiljöverket klassat som särskilt farliga, rapporterar SVT.
DEBATT ”Snabbtåg på separata fjärrtågsbanor är svårslaget” REPLIK. Rätt utfört är ett fjärrtågsystem för 230 km/h med konventionella, standardiserade spårfordon svårslaget, skriver Tomas Larsson i en replik.