Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Insight
  • Spel
  • 33-listan
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Insight
  • Spel
  • 33-listan
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb

Branschanalys: Efterfrågan på elbilar möts inte förrän 2030

Bilbranschen står nu inför en enorm förändring där långa leveranstider kan leda till förlorade marknadsandelar. Men en elbilstillverkare går mot strömmen.

Premium

Experten: Därför storsatsar de på förbränningsmotorer

GM-chefens passning: Laddhybrider är passé

GM: Då gör vi vinst på elbilar

Tillverkarens problem – väntetiden på el-Hummer över två år

GM siktar på comeback i Europa – som ren elbilstillverkare

Tekniken använder kroppsvärme som ”räckviddsförlängare”

GM: Elektrifierad Corvette kommer 2023

Tronskifte: Nu är Toyota större än GM i USA

GM:s nya Ultra cruise ska utmana Teslas autopilot

GM:s center ska ge billiga batterier med lång räckvidd

Tre nya motorer – GM visar upp sin elektriska framtid

Batterisamarbetet ska ge GM:s bilar mer räckvidd

GM köper ut handlare som inte vill sälja elbilar

GM återkallar sju miljoner fordon

GM utlovar 30 nya elbilar inom fem år

GM:s konverteringskitt gör Blazern till en elbil

GM:s oväntade drag i el-pickup-striden: krabbgång

GM och Honda går in i ny allians

Lång räckvidd för GM:s nya Ultiumbatterier

Tesla snart värt mer än GM och Ford ihop

Tesla kör ifrån – nu värt mer än GM och Ford ihop

Biljättarna som utvecklar autonoma fordon tillsammans

GM inte längre högst värderade bilföretaget – omkört av Tesla

GM: Hummer kan få revansch – som elbil

Bensinslukaren kan återkomma – som elbil

Här är GM:s nya digitala fordonsplattform

GM-chefen: Vi ska skapa en helelektrisk framtid

GM sparkar 14000 – ska satsa på el och autonomi

GM rör sig bort från tillverkning – upprättar ”Airbnb för bilar”

Biljätten GM planerar att avskeda 5.000

Svensk stämmer GM efter olycka med självkörande bil

Första bilden: Här är GM:s rattlösa bil

GM: Vi lanserar robot-taxi om två år

GM:s vätgasdrivna plattform kör förarlöst i alla miljöer

GM ger upp och lämnar Indien

Toyota största bilmärket 2015

GM satsar på delade bilar

Även Cadillac importerar bil från Kina

Buick exporterar Kinabil till USA

GM återkallar 1,3 miljoner bilar

GM gör upp med regeringen om bilfel

Rapportkrav på GM varje månad

GM tackar kunderna för halv miljard bilar

Opel lämnar Ryssland

Tyska Opel blir Holden Down Under

Cadillac visar kraftfullaste bilen någonsin

GM storsatsar på Opel

Chevrolet bygger Chaparral för videospel

Toyota säljer mest

GM om riskbilarna: Ta av nyckelringen

Ingenjör får skulden för GMs dödsolyckor

GM söker skydd mot gamla synder

Kongressen pressar girig biljätte

300 kan ha dött av fel i GM-bilar

Mary Barra rattar GM

Stopp för Chevrolet i Europa

Ford och GM samsas om tioväxlad låda

Kinesisk utmanare suger upp experter i väst

4G standard i GMs bilar

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.