Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb

Norska gruvbolaget väljer svenskt – största ordern för Sandvik

Det norska gruvföretaget vill sänka sina koldioxidutsläpp. Nu har bolaget därför beställt 19 batterielektriska gruvfordon från Sandvik.

Elfordonstillverkaren Inzile i konkurs

Regeringen tillsätter batterisamordnare

Rapport: Teslas ”Autopilot” bakom flest krascher

Premium

Nu börjar hantverkare köra eldrivet – starkt uppåt för eldrivna lättlastare

Svenska Opibus bland världens mest inflytelserika företag

Regeringen: Sätt fart på elektrifieringen

Premium

Uniti nära konkurs – vad hände med superhajpade elbilstartupen?

Premium

”Ny laddinfrastruktur krävs för att nå målen i EU:s klimatpaket”

Premium

Därför köper Volvokoncernen schweizisk ellastbils-”startup”

Tunga elfordon testas för gruvtransporter från Kaunis Iron

Premium

Elektrifieringen kräver högre effekt i labbet

De hävdar att el-fordonet aldrig behöver laddas med sladd

Bilar i lågor vid Teslas lokaler i Malmö

Kitty Hawk skrotar batteridrivna farkosten Flyer

Svenska elmoppen Zbee blir självkörande – stöttas av Trafikverket

Batteripacket i världens största elfordon behöver aldrig laddas externt

Medelhavet får ett laddnätverk för elbåtar

Premium

Svenska elbåten Candela kastar loss – i 30 knop

Premium

Gotland och Skåne får anlägga nya test-elvägarna

Paris elektrifierar kollektivtrafiken för bättre luftkvalitet

Här är världens längsta elbuss

Premium

Konrad Bergström vill att X Shore ska göra ”folkets elbåt”

Volvo visar upp den första autonoma elbussen i klassen

Genèvemässan – många hybrider, få elbilar

Två tunga namn bakom nya el-motorcykeln Fuell

Jungfrufärd för Forseas batterifärjor från Helsingborg

Daimler räds inte Tesla Semi – är övertygade om att vara ledande i ellastbilar

Premium

Efter succén med Ampere – nu satsar Norge på 80 nya elfärjor

Soldrivet hemmabygge ska åka till Sydpolen

Finska RMK:s elmotorcykel E2 har en unik fälgmotor

Vespa släpper elscooter med räckvidd på 10 mil

Hävdar att batteribussen alltid är renast – oavsett el

”Då är var tredje buss elektrifierad”

Kina lägger ansvar för batteriåtervinning på biltillverkare

Första eldrivna snöskotern får räckvidd på 100 kilometer

Nytt register kan ge utsläppskoll på arbetsmaskiner

Fem utmanare i dieseltung bransch

Svenskt samarbete ska elektrifiera bergtäkten

”Om Tesla lyckas så måste vi ha missat något”

Rederier: Elfordon ska kunna laddas på bilfärjor

Asko ratar Man-lastbil – beställer tio Tesla Semi

Volvos ellastbil – så lång räckvidd får den

Kalashnikovs nya satsning på elmotorcyklar

Volvos största order: Säljer elbussar till Norge

Fläktar ska göra elfordonet snabbast i världen

”Potentialen elbilarnas främsta fördel”

Sverige ska få nationellt testlabb för elfordon

Elmotorcyklarna tar plats i jätteracet

Boeing satsar på batteridrivna passagerarflygplan

Elektrisk vattenskoter utlovar tystnad

Se Hyundais elbil med sparkcykel

Så här kan Stockholms bussnät elektrifieras

Så fungerar trådlösa bussens laddning

Nu rullar Sveriges första trådlöst laddade buss

Spårvagnen som är en buss

Solflygare: Om tio år flyger vi på el

De rullar ut svenska elcyklar

Här är kommande ellastbilen

POC-grundaren ska bygga första svenska elmotorcykeln

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.