Fordon

Genèvemässan – många hybrider, få elbilar

Kia E-Soul. Foto: Kia
Peugeot e-208 e-motion. Foto: Peugeot
Pininifarina Battista. Foto: Pininifarina Battista
Audi E.tron GT. Foto: Audi
Audi laddhybrider: A6 A7 A8 Q5. Foto: Audi
BMW laddhybrider 330e, 745e, xDrive30e, xDrive45e. Foto: BMW
Fiat Centoventi. Foto: Fiat
Honda E prototype. Foto: Honda
Kia E-Soul. Foto: Kia
Imagine by Kia. Foto: Kia
Mercedes EQV. Foto: Mercedes
Mitsubishi Engelberg Tourer. Foto: Mitsubishi
Pïech Mark Zero. Foto: Pïech
Seat El born. Foto: Seat
VW ID Buggy. Foto: VW

En uppsjö koncept, massvis med laddhybrider – men få elbilar till handeln. Så summerar Ny Tekniks Felix Björklund tillverkarnas ansträngningar inom det elektrifierade området.

Publicerad

Bilmässan i Genève är en fantastisk branschindikator. Den återkommande salongen inleds med att årets bil utses – och under den efterföljande veckan står nyheterna som spön i backen.

I år var det tydligt fokus mot elektrifiera. Ett tydligt tecken på det var att Jaguars elbil I-Pace under 2019 får titulera sig som Årets bil.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här