Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Insight
  • Spel
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Insight
  • Spel
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb

Fordonsforskare om att Nevs läggs på is: Ett väntat besked

Ett väntat besked. Det är fordonsforskaren Mikael Wickelgrens kommentar till att Nevs verksamhet läggs på is.

Nevs läggs på is – varslar nästan all personal

Saab-efterföljaren Nevs vd får sparken

Saab-efterföljare har fått nya ägare

Nevs-försäljning kan bli klar i april

Evergrandes aktier dyker efter missade betalningar

Så många tvingas sluta på Nevs: ”Haft en personalflykt”

Nevs ägare vid ruinens brant – skuldberg om 2600 miljarder

Källor: Nevs skuldsatta ägare pratar försäljning

Trollhättan: ”Hoppet lever om att vara med i bilindustrin”

Nevs skär ner på ”klassisk fordonsutveckling”

Nevs: ”Epoken med en person per bil är över”

Grundaren Kai Johan Jiang säljer sina Nevs-aktier

Elbils-startupen Sono Motors når insamlingsmålet på 500 miljoner

Nevs skjuter upp nyrekrytering av personal

Elbilstillverkningen i Trollhättan försenas

Ny mångmiljardsatsning på Nevs

Nu auktioneras den sista Saaben ut

Så mycket kostade den sista Saaben

Film: Så här fungerar Protean Electrics hjulmotor

Premium

Nevs: Görs inte förändringen riskerar man att gå under

Bilen kan köra i sidled med Nevs-bolagets hjulmotor

Premium

Nevs drar igång serieproduktion av första elbilen

Nevs satsar på självkörande taxibilar i Europa

Nevs-ägarens gigaplan: Större än Northvolt

Premium

Nevs ny ägare till Protean Electric – som bygger hjulmotorer

Det här är Sono Motors – som ska bygga solcellsbilar i Trollhättan

Nevs börjar bygga bilar i Trollhättan – åt Sono Motors

Premium

Nevs nya ägare köper stor batteritillverkare

Premium

Kai Johan Jiang: Nu är Nevs ur krisen

Premium

Nevs kan bli viktig pusselbit i Evergrandes satsning

Kinesisk jättekoncern köper majoritetspost i Nevs

Premium

"Nevs är ingen Tesla, alla ska ha råd att köra den"

Nevs köper in sig i svenska elvägsföretaget Elways

Ny miljardförlust för Nevs

Klart att Nevs bygger ny elbilsfabrik i Kina

Tre frågor utan svar kring batterifabriken i Trollhättan

Kineser planerar batterifabrik hos Nevs i Trollhättan

Försening med bilfabrik i Kina kan sinka nya Nevs-jobb

Nevs startar produktionen av elektriska ”Saab” 9-3

Kinesiska Didi går in i Nevs

Nevs vd kliver av

Nevs autonoma bil ändrar interiören efter din smak

Nevs visar första bilarna från Trollhättan

”Klarar Nevs att ta sig till marknaden?”

Phoenix-plattformen har blivit mer flexibel

Nevs långa väg mot produktion

Nevs visar nya modeller i Shanghai

Sista Saab-skylten plockas ner

Nevs bygger fabrik i Kina – anställer färre i Trollhättan

Nevs jagar arbetslösa ingenjörer – i Norge

Bilmärket Saab går i graven

Nevs anställer 200 i Trollhättan

Nevs kinesiska elbil får inte heta Saab

Nevs ska bygga 20 000 bilar till rymdteknikbolag

Nevs jätteaffär: Ska ha fått handpenning

Elbilen morgondagens melodi i Kina

Bara småpengar från Nevs-affären hamnar i Trollhättan

Lite uppmärksamhet om Nevs-ordern i kinesisk media

Tuff match för Nevs i Kina

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.