Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb

Alstoms nya vd: Vi måste använda järnvägen mer – för klimatets skull

Nu börjar Maria Signal Martebo nya jobbet som vd för Alstom Sverige. Tågbolaget har nyligen förvärvat Bombardier, och är inne i en ny rekryteringsfas av framför allt ingenjörer.

Bombardier placerar forskningscenter i Västerås

Planen: Alstom och Bombardier bildar ny tågjätte

Premiär för Bombardiers batteridrivna tåg

Premium

Så löste Bombardier tuffaste utmaningen med trådlös laddning

Bombardier: Trådlös laddning under färd möjlig – men en bit bort

Nya tekniken ger tystare och billigare tunnelbana

Friande Bombardierdom överklagas

Tingsrätten friar mutmisstänkt på Bombardier

Mutåtal i Bombardiermålet

Bombardier bryter med mutmisstänkt partner

Bombardier kan ha mutat för nästan 1 miljard

Svenska Bombardier förnekar fuskavtal

Chef inom svenska Bombardier häktad för misstänkt mutbrott

7 500 får gå från Bombardier

Bombardier nekar till skumma affärer

Bombardier i Sverige dras in i Panama-härvan

Robot blev räddningen i Bombardiers testlabb

Teknikjättarnas varsel oroar ingenjörer i Västerås

Premiärtur för Europas snabbaste tåg

Bombardier slutar tillverka Learjet – tusen jobb bort

Förarlösa vagnar till Riyads metro

Radar ser hinder på järnvägsövergång

Premiär för Malmö Aviations nya plan

Utmanare premiärflyger

Bombardier: Det ryms fler tåg på spåren

Förarlösa tåg ska spara tid i tunnelbanan

20 miljoner till samarbete för snålare drift

”Snösmältaren är en miljöbov”

Tågstrul kan bli dyrt för Bombardier

Norrländska tågen felkonstruerade

Nya snösmältaren ska rädda tågtrafiken

Trätåg skaffar nya starka lok

"Järnvägsforskning ger snabb utdelning"

Bombardier bygger ut tågtestning

Nytt material lättar tåget

”Tågen kvalitetsmässigt ren skit”

Första bilderna på SJ:s nya snabbtåg

Västerås raggar ingenjörer

LKAB köper fyra nya bamselok

Snabba tåg ska få designat ljud

Brittisk snabbtågsaffär rullar igen

Kinas revolution rullar rekordfort

Jobben finns inom automation

Malmös tunnel: en miljardsuccé

Ombyggnad förlänger livet på Rc-lok

SJ miljardsatsar på höghastighetståg

Signalbuggar stoppar Botniatågen

Slätstrukna tåg slipper is

Tyska tåg med drivlinor från Västerås

Nya lok till malmbanan

Frankrike beställer 35 snabbtåg

80 snabbtåg till Kina ger jobb i Västerås

Tunnelbana på flygtur

800 nya lokaltåg ger jobb i Västerås

Nya Reginatåg på västkusten

Nygamla vagnar förlänger flygtåget

Grönt rekord på blågula spår

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.