Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb
Premium

Vd om svenska el-snöskotern: ”Är en dräparmaskin”

Två svenska startups samarbetar för att att få till en eldriven snöskotermodell: skotertillverkaren Vidde och batteriutvecklaren Mattr.

Premium

Ultrakompakta elmotorn på 400 kW – ”För prestanda-applikationer”

Premium

Stockholms nya höghastighetsfärjor – eldrivna bärplansbåtar

Premium

Railcare bygger nya batteri-bjässar för järnvägsarbeten

Premium

Gruvbolaget går över till eldrivet – kör malm med 74-tons ellastbilar

Elektrifiering kan frigöra norsk gas för export

Premium

Elbåtsföretaget X Shore startar serietillverkning: ”Mer fabrik än båtvarv”

Premium

Ny rapport: 670 miljarder kronor behövs för att rusta upp elnätet

”Vi ska genomföra vår tids största elektrifiering”

Premium

”Elektrifieringskommissionen har inte riktigt helhetsbilden”

Regeringen vill se fler laddstolpar för tunga fordon

Regeringen: Sätt fart på elektrifieringen

Geelys ellastbil utmanar Tesla med unika grepp

Premium

Batteribyte är lösningen när skogsmaskiner blir eldrivna

Världens första batteridrivna pålkran – byter batteri en gång per dag

Här är planet som utmanar svenska elflyget

Budgetfordonet ska klara resan på sina solpaneler

Så snabb är eldrivna versionen av AC Cobra

Strategin: Så ska biljätten bli ledande i elbilsracet

Lastbilsjättarna i ny allians – vill bygga laddnätverk tillsammans

Regeringen vill skynda på elektrifieringen med 17 löften

Premium

Så kan laddstolpar bli mål för it-attacker: ”Ryssland har en agenda”

Första elpistmaskinen klarar tre timmar i backen

Premium

Här är svenska Awakes nya elektriska jetboard

”Alla svenskar måste med in i nya el-samhället”

Premium

2020: Året med svenska ellastbilar i fokus

Premium

AB Volvo: Var vaksam mot att förbjuda förbränningsmotorn

Premium

Nya elvägsutredaren: ”Vill inte krångla till det”

Premium

Teslabatterier ersätter passagerarbåtens Perkinsdiesel

Stockholm får automatiserade elfärjor: "Oerhört spännande"

Premium

Railcare lanserar världens största batteridrivna spårfordon

Oslo omkört i elbilsfilen i Norge

15 delstater sätter en tidsgräns för fossildrivna lastbilar

Bring testar ellastbilar från utmanaren Volta

Här är eldrivna ersättaren till klassiska Tuk-Tuk

Så ska klassiska Alfa Romeo klara övergången till el

Premium

Är elvägar lösningen på en ”monumental utmaning”?

Australien gör sin största satsning på elektrifierad kollektivtrafik

Premium

BMW: ”Vi är en ledstjärna inom elektrifiering”

Fordonsindustrin tar fram färdplan för fossilfrihet

Premium

Vågkraftsteknik ska ta tunga lyft till nya höjder

Polen sänker målet om 1 miljon elbilar 2025

Tyskland redo att stödja europeiskt batterikonsortium

”Elektrifiering lika nödvändig som asfaltering”

Premium

Trucktillverkaren Kalmar ska lyfta med eldrift

Japan bygger det första batteridrivna tankfartyget

Prognos: Europa på väg att köra om USA i batteriracet

Ingenjörerna: Fossilbilar måste fasas ut snabbare

Harley-Davidson lockar med två års gratis snabbladdning

Premium

Studie: Detta bränsle ger störst CO2-besparing per krona

Göteborgs storsatsning – 160 nya elbussar

”Omställningen till elektrifiering är överhajpad”

Eon bygger snabbladdare åt McDonalds

Den gamla folkabussen är tillbaka – med eldrift

L vill påskynda elektrifiering av transporter

VW har slagit ännu ett rekord med elbilen ID R

Volvos Cars vd: Stora utmaningen är laddningen

Premium

Svenskar har byggt elfärja med trådlös laddning

Scanias nya fordon ska köra både folk och sopor

Efter lastbilar – Nikolas oväntade lansering

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.