ELBILAR

Cadillac: Så ska vi återerövra Europa med elbilar – ”Har testat i minus 40”

Lyriq, fotograferad i Stockholm

Lyx, teknik och nostalgikänslor. Det är tre viktiga ingredienser när Cadillac ska locka kunder i Sverige.

Publicerad Uppdaterad

Efter årtionden av förluster valde amerikanska GM att sälja Opel. Ett beslut som innebar att biljätten släppte Europa för att i stället fokusera på hemmaplan. Men nu är man tillbaka och den här gången är det Cadillac som ska vara spjutspetsen i återerövringen av den ”gamla världen”.

Men hur ska man lyckas med det och varför skulle européer helt plötsligt välja amerikanska lyxiga elbilar i lågkonjunktur? Ny Teknik fick möjlighet att ställa de frågorna tilL GM Europes marknadschef Pere Brugal.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här