ANNONS FRÅN DELL TECHNOLOGIES AB

Dells rekordinvestering: så hjälper de sina kunder ur krisen

Med genomtänkta helhetslösningar förser Dell Technologies sina kunder med allt från datorer, servrar och skärmar till molntjänster, on-demand-lösningar och smart finansiering av IT. Nu tar de nästa steg och utökar finansieringsmöjligheterna så att digitaliseringsarbetet inte ska behöva bromsas in på grund av den rådande situationen.

Publicerad Uppdaterad

Dell startades 1984, när grundaren Michael Dell började sälja datorer direkt till konsument och företag. Sedan dess har Dell fortsatt växa och utvecklas och i och med förvärvet av EMC för fyra år sedan, fortfarande det största förvärvet i IT-historien, genomgick bolaget den största förändringen hittills. I februari 2020 ändrades namnet till Dell Technologies, som ett led i arbetet med att knyta bolagets olika verksamheter närmare varandra.

– Affärsidén är att oavsett användare eller kund erbjuda en end-to-end-portfölj med konsumtions-och finansieringsmöjligheter utifrån kundernas behov och hur de nyttjar sin IT, säger Johan Östlund, Enterprise Director Dell Technologies.

Skapa teknik som driver mänskligheten framåt
Dell Technologies vision är att skapa teknik som driver mänskligheten framåt och verksamheten är byggd på ett fundament av att främja jämställdhet, mångfald och hållbarhet. Till år 2030 har bolaget exempelvis som mål att ha hälften kvinnor och män anställda.

– Som bolag är vi är väldigt måna om att alla känner sig stolta över våra produkter och tjänster, men även över själva varumärket. Det märker jag av till exempel under våra europamöten då vi ägnar både arbetstid och finansiella medel till välgörenhet, säger Markku Korva, Regional Sales Director, Dell Financial Services.

Finansieringsprogram för fortsatt innovation
I slutet av förra året kunde ingen ana att 2020 skulle komma att präglas av en pandemi, ingen kunde sia om de effekter den skulle få för vårt samhälle i stort, eller för enskilda affärsverksamheter. Företag runt om i världen har behövt ompröva och anpassa sin affärsmodell och pandemin har tvingat många företag att skynda på digitaliseringsarbetet.

Det har även inneburit att många tvingats prioritera vilka investeringar man har möjlighet att göra, vilket i värsta fall stannar upp verksamhetsutvecklingen. Här kan flexibla konsumtionsmodeller utgöra en del av lösningen: inom ramarna för Dell Technologies On-Demand erbjuds fasta, förutsägbara upplägg där kunderna bara betalar för den mängd IT de faktiskt använder och det går smidigt och enkelt att anpassa i takt med att behoven förändras.

Läs mer om Dells flexibla betallösningar

Vill ge bättre affärsmöjligheter åt sina kunder
Dell Technologies har även skjutit till ett finansieringsprogram på nio miljarder dollar för att hjälpa kunder att ta nästa steg i sin digitalisering trots ändrade förhållanden. Finansieringslösningar är dock ingenting nytt utan något Dell Technologies har arbetat med i mer än tjugo år för att ge bättre affärsmöjligheter åt sina kunder och öka deras konkurrenskraft.

– Det är viktigt för oss att erbjuda våra kunder hjälp och stöd med hur de kan växa med innovativa IT projekt. Finansieringspaketet på nio miljarder dollar handlar om att stimulera och hålla kundernas verksamheter vid liv när de behöver investera i teknologi för att ställa om sin verksamhet. Det har inneburit att våra kunder har fått tillgång till förmånliga alternativ för inköp av exempelvis datorer för distansarbete och möjligheten att betala för IT i den takt den konsumeras, säger Markku Korva.

Strategisk digitaliseringspartner
Dell Technologies team för en löpande dialog med sina kunder för att förstå vilka utmaningar de står inför. Allt drivs av kundernas KPI:er och vetskapen om att det är viktigt att bygga en flexibel och säker digital struktur för bibehållen konkurrenskraft och möjlighet till utveckling.

– Vi är det enda företaget som kan, från end-to-end, leverera en strategi för hur man bygger och förvaltar en infrastruktur från skrivbordet, ner i datacentret och upp i molnet. Vi hittar rätt unik lösning för varje kund, vi förstår deras utmaningar, hur de bör använda sin data samt anpassa och utveckla affärsidén utifrån tekniska och regulatoriska förutsättningar, säger Johan Östlund.

Annonsinformation:

Dell Technologies hjälper organisationer att bygga sin digitala framtid med marknadens bredaste och mest innovativa portfölj av tjänster och produkter. På Sverigekontoren i Solna och Göteborg arbetar experter och rådgivare med spetskunskap inom allt från servrar och klienter till molntjänster och lagringslösningar. Läs mer här!

Detta är en annons. Den är inte skriven av Ny Tekniks redaktion. I det fall du har synpunkter på annonsens innehåll, vänligen vänd dig till annonsören.

Önskar du annonsera eller komma i kontakt med Ny Tekniks kommersiella redaktion? Skicka ett mail till brandarena@almatalent.se.