Fordon Så ska en riktig Saab se ut (del 3) Ingen retro-Saab, säger Marcus Leidefeldt i Göteborg och skickar över en skiss på en Saab i Golfklassen men med design från konceptbilen Aero X. Lars Anders Karlberg Publicerad 11 feb 2010 kl 15.29 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons - Jag tycker att Saab ska utmärka sig på följande sätt, skriver Marcus Leidefeldt i ett svar på Ny Tekniks upprop till läsarna om att komma med förslag på framtidens Saab.1. Turbo som standard i alla modeller. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ saab automobile fordon spyker cars Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Miljardförlust för LKAB – varselhot över anställda Urspårningarna på Malmbanan innebär en miljardförlust för statliga LKAB. Bolaget flaggar nu för att verksamheten tillfälligt kan behöva stängas ned. Hundratals medarbetare kan påverkas enligt vd:n.
Motstridiga uppgifter i Nevs-soppan – var hamnar tillverkningen av Emily GT? Förhoppningen var att det till sommaren återigen skulle tillverkas bilar i Saabs gamla fabrik i Trollhättan. Men så blir det inte.
Premium Vindkraftverk tappade 22 ton tungt rotorblad – undersöks av drönare Alla vindturbiner ska inspekteras på nytt, både utvändigt och invändigt.