Digitalisering Sony Ericsson vill ha mer hjälp av Sony Dick Komiyama Sony Ericssons vd Dick Komiyama tänker utnyttja Sony mer för att lyckas bättre på konsumentmarknaden. Mobiler för företagssegmentet snackas det inte längre om på Sony Ericsson. Helen Ahlbom Publicerad 24 sep 2008 kl 14.40 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Sony Ericssons vd Dick Komiyama lägger större vikt vid konsumentmarknaden än sin företrädare Miles Flint, som lämnade bolaget i slutet av förra året.Företagskunderna nämnde Komiyama bara med en sista mening, när han på förmiddagen talade inför inbjudna journalister i Lund. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter digitalisering dick komiyama konsumentmarknaden Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Eldkastande ”hund” till salu i USA – skjuter nio meter långa eldsflammor Ett amerikanskt företag har lanserat en alldeles speciell robothund. Hunden har fått namnet Thermonator och är utrustad med eldkastare och lasersikte.
Miljardförlust för LKAB – varselhot över anställda Urspårningarna på Malmbanan innebär en miljardförlust för statliga LKAB. Bolaget flaggar nu för att verksamheten tillfälligt kan behöva stängas ned. Hundratals medarbetare kan påverkas enligt vd:n.
Motstridiga uppgifter i Nevs-soppan – var hamnar tillverkningen av Emily GT? Förhoppningen var att det till sommaren återigen skulle tillverkas bilar i Saabs gamla fabrik i Trollhättan. Men så blir det inte.