Digitalisering

Samsung satsar mer på reklam än FoU

Foto: TT
Foto: TT
Foto: TT
Foto: TT
Foto: TT
Foto: TT

Samsung satsar nästan 100 miljarder kronor i år på att skapa en innovativ image. Det är mer än satsningen på FoU.

Publicerad

Samsung Electronics är världens största teknikföretag. I år väntas bolaget omsätta 211 miljarder dollar, vilket motsvarar 1 390 miljarder kronor. Det kan jämföras med Ericsson, som förra året omsatte ungefär 230 miljarder kronor.

Samsung satsar enorma summor på marknadsföringen. I år väntas det sydkoreanska bolaget lägga 14,2 miljarder dollar, ungefär 93 miljarder kronor. Det berättade företagsledningen på bolagets senaste kapitalmarknadsdag.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här