Digitalisering

Kvinnor äger på internet

Ge kvinnor mer makt i ledningen på internetbolag, uppmanar Aileen Lee, partner på riskkapitalbolaget  KPCB.

Publicerad

De senaste årens mest framgångriska nätbolag har kvinnor att tacka för sin framgång. Det menar i alla fall Aileen Lee, partner på riskkapitalbolaget KPCB, i sin krönika på nätsaten techcrunch.

Och det oavsett om företaget heter Facebook med över 600 miljoner medlemmar, Twitter med över 25 miljarder Tweets förra året eller Groupon som nyligen värderades till mellan 15-20 miljarder dollar.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här