Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb
Premium

Grundaren till stoppade laddboxföretaget: ”Har gått prestige i saken”

Norska laddboxföretaget Easee har hamnat i fokus efter svenska Elsäkerhetsverkets beslut om försäljningsförbud. Easees vd Jonas Helmikstøl är besviken på att myndigheten inte har accepterat inbjudningar till dialog.

Premium

Efter beslutet mot laddboxen: ”Lite orolig och bekymrad”

Premium

Efter säljstoppet mot populära boxen: Företaget överklagar

Premium

Populära laddboxen riskerar säljstopp: ”Det är jätteallvarligt”

Konkurrensverket synar satsning på laddstolpar

Kraftig ökning av elbilar – då hänger inte laddstolparna med

Satsning på fler laddstolpar i budgeten

Premium

Tyska satsningen – lägger 70 miljarder på laddinfrastruktur

Premium

Deras solträd kan vara framtidens laddlösning

Svenska Northe med i BMW:s satsning på nya laddtekniken

Nu lanseras Europas första ”robot-laddnätverk”

”Bilfientligheten är kontraproduktiv och leder till ökade utsläpp”

Premium

Nu tillåts elbilar ladda direkt i lyktstolpen

Premium

Lösningen för elbilister: Hyr ut privata laddboxar via app

Premium

Då behöver Sverige tre miljoner laddpunkter

”Energieffektiva elfordon kräver anpassad laddinfrastruktur”

Fords laddrobot ska lösa funktionshinder – testas i Tyskland

140 nya lastbilsladdare: ”Översteg vår vildaste fantasi”

Apparna du behöver för att ladda elbilen på resan

Premium

Brist på laddplatser ger chockpriser för elbilar: ”Tvingar ingen”

Premium

Lista: Här är hotellen du kan ladda elbilen på i sommar

Jätteupphandlingen: 10 000 nya laddplatser i Stockholm

Premium

Studie avslöjar: Snabbladdare är ofta ur funktion

Premium

Fler nya elbilar – men kan laddinfrastrukturen komma ikapp?

Analys: Här bör laddplatser byggas för ellastbilar

Premium

14 000 laddpunkter måste byggas – varje vecka

Ionity lanserar nytt abonnemang för alla

Scania satsar på fler laddstationer ”En viktig pusselbit framåt”

Continentals satsning: Laddaren som ska klara en slarvig parkering

Premium

Här testar superbilen laddarens maxkapacitet

Regeringen vill se fler laddstolpar för tunga fordon

Lastbilsjättar satsar på laddningsnätverk: ”Största investeringen hittills”

Laddstolpar i mängd när EU ställer om

Nu börjar OKQ8 med snabbladdning – så mycket kostar det

Så många trängs vid olika länders laddstolpar

Biljättens nya satsning – bygger nytt snabbladdningsnät

Premium

Vägen till ultrasnabb laddning – därför hajpar tillverkarna 800 volt

”Sverige har för dålig infrastruktur för att straffa ut fossilbilarna”

Premium

ABB lanserar snabbaste elbilsladdaren: ”Finns många fördelar”

”Staten bör satsa mer på laddning – en nödvändig och historisk omställning”

Usla laddmöjligheter i norra Sverige sänker elbilsförsäljningen

Premium

Ny avgift på el när laddbilarna blir fler: ”Innebär stora förändringar”

Premium

Därför vill bolagen inte bygga snabbladdare i norra Sverige

Premium

Försvarar Sverige som elbilsland: ”Bilden av kaos stämmer inte”

Sena tillstånd stoppar laddstationer: ”Inte bra alls”

Premium

Lista: Elbilarna där snabbladdning går av bara farten

Premium

”Ny laddinfrastruktur krävs för att nå målen i EU:s klimatpaket”

”Centralt för elbilister är en öppen modell för laddbetalningar”

”Olika betalningssätt för elbilsladdning kan samexistera”

”Kortläsare på laddstolpar skulle ge elbilister en trygghet de saknar i dag”

Premium

Vår laddinfrastruktur är bäst i EU – men bygget bromsas

Premium

De byter batterierna på under tio minuter

Det här är världens mest elbilsvänliga länder – Sverige med i toppen

Premium

Så här många laddstolpar behöver Sverige 2030

Rapport: Laddinfrastrukturen växer för långsamt i Europa

Ygeman sätter press på laddbolag att införa gemensamt betalsystem

Så blir laddstationerna för ellastbilar – kapacitet på 23,5 MW

Stresstest med elbilsladdning – ”Vi kan behöva förstärka elnätet”

Premium

Utredning: Så många av platserna i P-hus ska ha laddpunkt

Ilskna elbilsförare kritiserar publika laddstationer

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.