Opinion

”Centralt för elbilister är en öppen modell för laddbetalningar”

Anders Bäck, Easypark. Foto: Henrik Montgomery/TT - Easypark

SLUTREPLIK. Det vi menar är riskfyllt är en reglering till en specifik lösning. Kraven för att få tillhandahålla kortterminaler i obemannade miljöer är omfattande, skriver Anders Bäck, Easypark.

Vi på Easypark är glada att frågan om elbilsladdning väcker engagemang, och tackar både Tibor Blomhäll och Anton Kaya för inspel i diskussionen. Frågan är central för den omställning som det nu rapporteras brett om, inte minst kopplat till den nya utredningen om utfasning av fossila drivmedel.

Av just detta skäl ser vi, precis som Blomhäll uttrycker, ett stort behov av att göra elbilsladdning enklare. Det är också anledningen till att vi har inlett samarbete med flera av branschens ledande aktörer som tillhandahåller laddpunkter.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här