Tajitsu Industries: Optimerar kundernas lojalitet

2014-04-01 18:00  

Många företag arbetar med analys av stora mängder kunddata för att förbättra kunderbjudanden.

För att sticka ut i konkurrensen krävs specialisering. Med en grundare som är kasinoekonom och en med bakgrund inom artificiell intelligens, har Tajitsu Industries börjat med fokus på kasinoföretag, både på nätet och i den fysiska världen. Telekomindustrin och banksektorn har tillkommit.

Utifrån dataanalys kan Tajitsu till exempel förutse i realtid om en mobilkund är på väg att lämna sin operatör. Bland konkurrenterna finns jättar som SAP, SAS och Salesforce, men Tajitsu försöker utmana genom att vara snabbfotat.

Tajitsu Industries

Gör: Dataanalys för kundlojalitet.

Ort: Göteborg.

Startår: 2011.

Anställda: 9.

Omsättning 2013: 8 mkr.

Riskkapital: 8 mkr.

 Huvudägare: Grundare,

Chalmers Innovation.

Mats Lewan

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Debatt