Opinion Skrota för miljöns och industrins skull Bilindustrin är den bransch som hittills har tagit mest stryk av finanskrisen. En höjd skrotningspremie gör situationen för branschen något ljusare, skriver Peter Egardt vd för Stockholms Handelskammare. Publicerad 28 apr 2009 kl 23.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 1 kr för en månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ opinion bilindustrin koldioxid nyheter
ELBILAR Provkörning: Renault Rafale – teknikfest men inte för alla Tre motorer, superavancerad automatlåda, fyrhjulsstyrning och tio mils räckvidd • ”Gott och blandat-påse” med teknik – men vem är köparen?
ENERGI Kärnkraftsnotan: 2 600 miljarder till 2050 EU-kommissionens nya rapport visar hur mycket medlemsländerna behöver investera i att renovera och bygga kärnkraftverk fram till år 2050.
ENERGI Efter attacken: Oljepriset rusar - ”flera skräckscenarier” För oljemarknaden är det här den största skräcken, och det finns flera skräckscenarier, enligt Nordeas energianalytiker om Israels attack på Iran.