Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Insight
  • Spel
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Insight
  • Spel
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb

Pandemi följt av komponentbrist – osäkra tider för biltestarna i norra Sverige

Först kom pandemin, sedan komponentbrist och en bilindustri som tvärbromsat. I Arvidsjaur och Arjeplog står nu en miljardindustri och undrar: Hur blir det med biltesterna i vinter?

Trollhättan: ”Hoppet lever om att vara med i bilindustrin”

Varningen: Tysk jobbslakt om inte bilindustrin investerar i ny teknik

Bilindustrin ”segrare” när batterijättar når förlikning

Premium

Därför får halvledarbristen bilindustrin att sluta rulla

21 miljarder till tyska bilindustrin – ska gå till FoU

Premium

Lista: Bilvärldens mest udda patent

Lista: Bilindustrins fem stora fiaskon under 2010-talet

Så många förlorar jobbet när tillverkarna skiftar till elbilar

Daimler kapar personalstyrkan rejält globalt

14-åringens lösning ger genomskinliga a-stolpar

Bilchefen om Greta-effekten: ”Vi är också människor”

Tullar blir droppen för hårt pressad bilbransch

Premium

”EU tar historisk chans att sätta press på bilindustrin”

Svensk bilindustri drabbas när USA inför sanktioner mot Iran

Ministern: Biltillverkarna är skyldiga att fixa smutsiga dieslar

Bilbranschen tar avstånd från barnarbetet bakom batterierna

Kinas största biltillverkare tar sikte på Europa

Experten förutspår – då dör bilen

JATO: De nya reglerna kan bli en chock för bilindustrin

Här är branschen som lyfter svensk teknikindustri

Bilindustrin utmanas – av dammsugarmärket Dyson

Världens bilkarta har ritats om

Dispyt med leverantör lamslår bilfabriker

BMW: ”Tillverkningen måste också vara hållbar”

Rekordmånga innovationer i bilvärlden - utom till elbilar

Mary Barra rattar GM

Panasonic siktar på bilindustrin

Australien ointressant för bilindustrin

Utflippat på Tokyomässan

Nästa kris: Brist på ingenjörer

Utveckling på väg bort från Sverige

Miljö viktigare än prestanda för bilindustrin

Bilsverige söker ingenjörer

...och det gör även de här bolagen

Dramatiskt motbud i bilindustrin

Skrota för miljöns och industrins skull

Plastal fortsätter att leverera

Här är Saabs alla fordringsägare

Så ansöker Saab om rekonstruktion

Så kan svenskbilindustri spara

Utan bilindustrin stannar Sverige

Krispaketet hjälper inte företag över julen

Vinnova kräver 1 miljard till fordonsforskning

EU kan stötta bilindustrin

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.