Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb

Hissdörr rasade från bygget av Karlatornet – föll 115 meter

Ambitionen för Karlatornet i Göteborg är storslagen: med 73 våningar på totalt 245 meter ska det bli Nordens högsta byggnad. Nu utreds bygget av Arbetsmiljöverket efter en incident i början på februari, skriver Göteborgs-Posten.

Se när de spränger gamla bron över autobahn

Lista: Här är årets högsta skyskrapor – står klara 2022

Svensk forskning: Så ska smarta hus minska smittorisken

Sara Kulturhus invigt – här är världens fem högsta trähus

Cementa nekas prövningstillstånd i Högsta domstolen: ”Får konsekvenser”

Rapport: Svårt ersätta svensk cementproduktion

Regeringen vill ge Cementa mer tid genom lagändring

Regeringen håller pressträff om cementtillverkningen i Slite

Regeringen överväger speciallag efter Cementadom

Cementa: Ett steg i rätt riktning

Expert om cementkrisen: ”Import räcker inte”

Haverikommissionen varnar för takras: Människor kan omkomma

Byggbranschen varnar för cementkris

Video: Här bygger de ett tiovåningshus på 28 timmar

Premium

Vill använda betongelement från rivningskåkar i nya hus

Deformerad del – därför stoppas öppnandet av Hisingsbron

Google satsar miljarder på kontor och datacenter i USA

Stora byggen kan bli smitthärdar under coronapandemin

Premium

Djupinlärning kan halvera byggnadens energiåtgång

Gamla munskydd gav starkare betong: ”Mycket nöjda”

Nya kolfibergallret stärker betong vid reparationer

Premium

Här flyttar robotarna ut på byggarbetsplatsen

Höghus i Malmö akutrenoveras – extremt brandfarligt

”Ställ högre klimatkrav på bostadsbyggandet – tre viktiga insatser”

USA-order till Skanska

En bit av slussen framme – vid Slussen

Närmare byggstart för Notre-Dame

Ruffigt hamnområde i Stockholm ska få varmpool året om

Nu är Slussenbron på plats: ”Mycket som skulle klaffa”

Liebherr lanserar helelektrisk betongbil

Här är allt du vill veta om nya Slussenbron

Konstruktören om Slussenbron: ”Större än en fotbollsplan”

Över 50 omkom i lettiskt takras – ingenjör dömd för ”grova fel i strukturella beräkningar”

Guldbron över Slussen fast vid Gibraltar

Nobel Center planeras vid Slussen: ”Det är världsunikt”

Ovädret stoppar Slussens guldbro – fast i Medelhavet

Slussens guldbro stoppas ännu av oväder

Här är Ikeas nya satsning – ett grönt varuhus utan parkering

Smarta hammaren där du slipper hålla i spiken

Toyotas prototypstad ska drivas av vätgas

Ett extremt årtionde – Här är tiotalets högsta byggnader

Podcast: Varför bygger vi inte fler riktigt höga trähus?

Bro har rasat i Taiwan – flera skadade

Självkörande robot granskar byggarbetarnas jobb

Forskarna kan förutse brokollapser från rymden

Komplexa arbetet – montera ned 50 000 rör vid Notre-Dame

De ska printa över 50 hus på 24 timmar

"Omöjligt" återställa Notre-Dame på fem år

Trafikverket stäms på 836 miljoner

Motorvägsprojektet Förbifart Stockholm säger upp kontrakt efter misskötsel

52 norska broar måste åtgärdas

Grönt ljus för skyskraporna Tellus Towers i Stockholm

Danmark vill bygga nio konstgjorda öar: ”Europas Silicon Valley”

Tåg eller inte tåg är frågan för framtida Kattegattbro

Alaskas söndertrasade vägar reparerades på några dagar

Elon Musk skjuter upp lansering av tunnel – men visar också autonoma fordon

40.000 skelett grävs upp inför tågbygge

Nu invigs världens längsta bro över vatten

Nu är järnvägsplanen för Västlänken fastställd

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.