ANNONS FRÅN ABOVE AGENCY

Så får er produktportfölj nya användningsområden

I en tid när det mesta har ställts på ända kan rätt strategi ge nytt liv till befintliga produktportföljer. Above Agency hjälper sina klienter att ta vara på nya möjligheter.

Publicerad Uppdaterad

Pandemin har förändrat hur vi ser på möten och mänsklig interaktion, liksom hur vi ser på våra hem. En omställning som många förväntar sig kommer bestå.

– Man kan jämföra framtidens hem med Kalle Ankas husvagn på julafton – hemmet kommer behöva vara en miljö som fungerar för många olika sammanhang. För två år sedan hade folk sagt nej på frågan om de hade kunnat tänka sig att ha ett höj och sänkbart skrivbord i sovrummet – nu skulle många föredra att ha ett höj och sänkbart matbord. Framöver kommer produkter i hemmet behöva fungera för både avkoppling och arbete, säger Fredrik Silfver, CTO på innovationsföretaget Above Agency.

Krävs nya strategier

Utvecklingen av både samhälle och teknik har tagit fart i och med pandemin, och förändringshastigheten är högre än vad många företag är vana vid. Med helt nya förutsättningar har många bolag behövt anpassa sitt produktutbud för att möta kundernas nya behov.

– Vanligen har företag långa planeringsperioder när de ska ställa om och utveckla sitt produktutbud, tid de inte har nu. Vi kan hjälpa våra kunder med strategisk input i hur de kan ta vara på möjligheterna i deras befintliga produktportfölj för nya användningsområden, säger Filip Sauer, vd på Above. Han utvecklar:

– Vi på Above har en tech-kompetens som är svårmatchad. Därför kan vi gå in som en helhetspartner för att hjälpa våra kunder att gå från vision till upplevelse, genom produktutveckling och som strategiskt stöd till ledningsgrupper.

Spelvärlden driver utvecklingen av hemarbetet

Spelindustrin har ofta varit drivande i teknikutveckling och på Above tror de att VR, virtual reality, kan vara nästa teknik som tar steget från spelvärlden till hemmakontoret.

– Många av våra kunder utvecklar och säljer gamingutrustning. Vi har kunnat hjälpa dem att tänka om strategiskt kring hur deras befintliga produkter kan anpassas för att bli relevanta för nya användningsområden, som videokonferenser och hemarbete, säger Fredrik Silfver.

Läs mer om Aboves Tobii Eye Tracker 5 som revolutionerar gamingvärlden.

Den kollaborativa tekniken har fått ett välbehövligt uppsving under pandemin, och allt tyder på att den är här för att stanna.

– Många fortsätter att använda den kollaborativa tekniken även på kontoret. Även AI, artificiell inteligens, är på frammarsch. Till exempel utvecklas verktyg som kan justera bilden i ett videomöte, så att det ser ut som att man alltid kollar in i kameran. Det här är teknik som ökar kvaliteten i mötet mellan människor digitalt. Vi lever i en spännande tid – än så länge har vi bara skrapat på ytan, säger Fredrik Silfver.

Annonsinformation

Above Agency är en innovationsbyrå med expertis inom strategi, design och teknik. Med ett team på över 80 designers och ingenjörer skapar de vackra, smarta och värdefulla produkter och tjänster för en bättra morgondag. Above har anställda i Sverige, USA och Kina, och kunder över hela världen. Läs mer om Above Agency här.

Detta är en annons. Den är inte skriven av Ny Tekniks redaktion. I det fall du har synpunkter på annonsens innehåll, vänligen vänd dig till annonsören.

Önskar du annonsera eller komma i kontakt med Ny Tekniks kommersiella redaktion? Skicka ett mail till agency@nyteknikgroup.se