Premium

Provkörning: BMW I7 – ”Ett övertygande paket”

En lyxig direktörsvagn som fortfarande har tydliga märkesrötter. BMW I7 levererar enormt fina kvaliteter, dock kräver den rejält plånboksutrymme samt garage, skriver Felix Björklund som har provkört.

Publicerad

Sedan 1977, 7-seriens begynnelse, har ”nr 7” varit BMW:s mest lyxiga av nummer. Och nu med den sjunde generationen av modellen stämmer detta mer än någonsin. För utöver att vara en lyxlimousine i toppskiktet erbjuds nu serien för första gången med eldrift.

I7 är namnet på den senaste elbilen från den bayerska tillverkaren och här har man utöver att peta in det senaste inom digitalisering och lyx  även skedat in över 100 kWh med batteri. Så hur är det att köra, eller bli körd i det nya flaggskeppet?

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här