Digitalisering Sony Ericsson vill ha mer hjälp av Sony Dick Komiyama Sony Ericssons vd Dick Komiyama tänker utnyttja Sony mer för att lyckas bättre på konsumentmarknaden. Mobiler för företagssegmentet snackas det inte längre om på Sony Ericsson. Helen Ahlbom Publicerad 24 sep 2008 kl 14.40 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Sony Ericssons vd Dick Komiyama lägger större vikt vid konsumentmarknaden än sin företrädare Miles Flint, som lämnade bolaget i slutet av förra året.Företagskunderna nämnde Komiyama bara med en sista mening, när han på förmiddagen talade inför inbjudna journalister i Lund. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter digitalisering dick komiyama konsumentmarknaden Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Premium Första rotorbladet av trä: ”Mer hållbara än glasfiberbladen” Nu har ett närmare 20 meter långt blad av fanerlaminatträ installerats – först i världen enligt startup-bolaget bakom tekniken.
Premium EU:s största kolnation övergår till kärnkraft – men nu har priset exploderat Kostnaden för tre tryckvattenreaktorer i Polen ser ut att hamna på 200 miljarder danska kronor, vilket är 50 procent mer än väntat.
Premium Materialet viktigt i solceller – startup siktar på svensk fabrik Det dyra materialet behövs i solceller och pekskärmar – men stora mängder går till spillo vid tillverkningen. Ett nytt svenskt företag vill stoppa slöseriet.