Karriär

Innovatörer i svensk tv-serie

Innovatörerna Kaj Mickos och Hans Björkman i tv-serien.

Fyra miljoner människor i Sverige sitter på innovationer, utan att veta om det. Hur man ska locka fram dem är grundidén i en kampanj från Ingenjörsamfundets kampanj. TV-serien Innovatörerna är en del i satsningen.

Publicerad

TV-serien Innovatörerna handlar om företag och kommuner, som på olika vis drabbas av lågkonjunkturen. Nu på söndag 29 mars visas till exempel avsnittet om garveriet Elmo Leather i Svenljunga, som gör läder till möbler, men också fordonsindustrin, Volvo har varit en av de största kunderna. När bilbranschen störtdök fick det dramatiska effekter i orderböckerna.

Hur ska företaget långsiktigt kunna överleva, utan nya produkter i affärsplanen? Innovationsexperterna Kaj Mickos och Hans Björkman rycker ut med akutväskan, som innehåller tester, råd och metoder för att höja innovationskraften, både hos anställda och hos företagen.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här