Digitalisering

Underhållning är receptet för Sony Ericsson

Nya modellen Idou har en 3,5-tums pekskärm och en kamera med 12,1 megapixlar. Foto: Sony Ericsson
Idou. Foto: Sony Ericsson

På torsdag ska Sony Ericsson visa en ny mobilmodell, som pekar åt vilket håll det problemtyngda bolaget är på väg. Sony Ericssons vd Dick Komiyama talar alltid om vikten av innovativa produkter, så förväntningarna inför torsdagens presskonferens i London är stor.

Publicerad

De nya modellerna blir allt mer underhållningsmobiler. Dick Komiyama har vuxit upp inom Sony, och infört "Entertainment Unlimited", den obegränsade underhållningen, som kärna i Sony Ericssons filosofi.

Tanken är att all underhållning ska kunna nås med en enda Sony Ericssonmobil. Oavsett om det handlar om musik, bilder, film, tv, video, spel eller Facebook-liknande tjänster.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här