Underhållning är receptet för Sony Ericsson

2009-05-26 23:00  

På torsdag ska Sony Ericsson visa en ny mobilmodell, som pekar åt vilket håll det problemtyngda bolaget är på väg. Sony Ericssons vd Dick Komiyama talar alltid om vikten av innovativa produkter, så förväntningarna inför torsdagens presskonferens i London är stor.

De nya modellerna blir allt mer underhållningsmobiler. Dick Komiyama har vuxit upp inom Sony, och infört "Entertainment Unlimited", den obegränsade underhållningen, som kärna i Sony Ericssons filosofi.

Tanken är att all underhållning ska kunna nås med en enda Sony Ericssonmobil. Oavsett om det handlar om musik, bilder, film, tv, video, spel eller Facebook-liknande tjänster.

På torsdag ska Sony Ericsson också ge mer information om modellen Idou, som visades på mobilmässan i Barcelona i februari.

Redan känt är att Idou har lika stor pekskärm som Apples Iphone, men en häftigare kamera med 12,1 megapixlar. Modellen ska också kunna kopplas till tv-apparaten, musikanläggningen och spelkonsolen där hemma via standarden dlna.

Carolina Milanesi, analytiker på Gartner, räknar inte med något som är lika nytänkande som Idou på torsdag.

- Det krävs visserligen mer i produktportföljen än Idou, men eftersom Sony Ericsson kallar den för sin "hjälte-produkt", så ska vi nog inte vänta oss något mer på samma nivå just nu. Kanske visar man sin första Android-modell, kanske en uppföljare till X1-modellen, spår hon.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Debatt