Kolla Youtube-reklamen som alla hyllar

2010-09-08 11:02  

En kort reklamfilm på Youtube har på kort tid fått enorm uppmärksamhet för sin geniala utformning. I huvudrollen ser vi en motvillig björnjägare.

Det är den vita överstrykningsfärgen Tippex som figurerar i en uppmärksammad interaktiv reklam på Youtube.

Efter inledningen där en jägaren får oväntat besök av en björn vid sitt tält får tittaren välja om jägaren ska skjuta björnen eller inte.

Strax därpå visar det sig att jägaren avstår, men vill ha hjälp av tittaren att hitta på vad han ska göra med björnen.

Tippex-penslen dyker upp från oväntat håll, och man får sedan skriva sitt förslag till jägaren och se resultatet.

Det är lätt att bli sittande för att prova olika varianter – "Jägare dansar/leker/fiskar/klipper gräs/breakdansar... med björn".

Filmen är enligt adsoftheworld.com framtagen av den franska byrån Buzzman, och ett femtiotal varianter ska finnas att upptäcka.

NSFW i filmens titel står för Not Safe For Work.

Varumärket Tippex ägs av företaget Bic.

 

Mats Lewan

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Debatt