Digitalisering

Fullt priskrig mellan Comviq och Djuice

Norska Telenor har med sin mobiltjänst Djuice tagit upp striden med Tele2:s Comviq om att vara den billigaste mobiloperatören i Sverige. Men Comviq svarade i går och lade sig några ören under Djuice – som i morgon sänker sitt minutpris ytterligare.

Publicerad

Per Widerström, Djuice Priskriget började i höstas när Djuice lanserade en enkel prismodell med ett enhetligt minutpris för sitt kontantkort - 1,75 kronor dygnet runt, vardag som söndag, 1 krona per sms-meddelande och en öppningsavgift på 70 öre.

I helgen utvidgade Djuice prismodellen till att även omfatta vanliga abonnemang, som därmed inte skiljer sig från kontantkorten annat än att kontantkort betalas i förväg och abonnemangssamtal i efterskott.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här