Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb
Premium

Sjöfartsverket ser HVO som sin fossilfria framtid – inte batteridrift

Sjöfartsverket ska minska sin bränsleförbrukning och bli fossilfria. Operationella förändringar, som rekognosering med drönare, ska göra behovet att gå ut med fartyg mindre. För att bli helt fossilfria kommer de vända sig till biodiesel.

Premium

Sunpines nya talldieselfabrik ökar produktionen med 50 procent

Hon ska bygga Sunpines nya biodieselfabrik

Londons fettberg får en andra chans

Scania-anställda erbjuds tanka slakteriavfall

Finska skogsdieseln klarade busstest

Så gör de biodiesel från skogen

Rester från biodiesel blir miljövänligt smörjmedel

Biodieseln konkurreras ut i oljekrisen

Flygfotogen och biodiesel ur fiskmaten

Biodiesel lika farlig som fossil diesel

”Att sluta forska om biobränslen är som att skjuta sig i foten”

Ramaskri mot skatteförslag på biodiesel

OKQ8 vill sälja ren syntetdiesel

Alger fixar biobränsle i avloppet

EU:s matskydd riskerar knäcka biodieselfabrik

Audi tror på bränsle av koldioxid och sol

Poröst material kan omvandla bensin till diesel

Full tank utan att tömma plånboken

Ett gudabenådat pr-geni

Rapsdiesel från Karlhamn igen

McDonalds frityrolja blir biodiesel

Så gör du din egen biodiesel

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.