Premium

Cupras e-garage ska locka bilköpare – Ny Teknik har testat

Ett ungdomligt märke med en önskan om att nå den digitala generationen. Via sitt e-garage ska Cupra attrahera nya köpare – samt skapa ett eget mötesrum.

Publicerad

Förr i tiden var bilindustrin en ledstjärna när det kom till kultur. Bilen stod för frihet, och för många som växte upp från 50- till 80-talet spelar den en stor roll. På pojkrummen hängde Ferrari-planscher, på skolgårdar pratades det om huruvida familjen körde Volvo eller Saab – och inom motorsporten tampades de olika märkena om uppmärksamhet.

I dag har tillverkarna svårare att nå ut till de yngre. Istället är det e-sport, Youtube-fenomen och Tiktok-danser som formar den kommande generationen. Och det här är något som bilindustrin måste tackla om de vill attrahera unga. Men hur ska problemet adresseras?

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här