Premium

Löftet från svenska bolaget: ”Anonym ansiktsigenkänning”

Kan man göra gdpr-kompatibel ansiktsigenkänning för användning i svenska butiker? Japp, säger startupen Indivd från Sundsvall.

Publicerad Uppdaterad

Den fysiska handeln och e-handeln har helt olika förutsättningar när det gäller att förstå kundbeteenden.

– Jämfört med online vet fysiska butiker i princip ingenting om sina kunder. Det kan till och med vara så att de instruerar sin personal att följa efter vissa kunder i butiken för att få veta vad som händer, säger Leonard Johard, ai-forskare och teknisk chef för Indivd, en startup från Sundsvall.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här