Övriga nyheter

Muller och Jonsson räddade Saabs varumärke

Saabs nye ägare Victor Muller skakar hand med Saabs vd Jan Åke Jonsson närdet första exemplaret av nya Saab 9-5 rullar genom löpande bandet i Trollhättan. Foto: Björn Larsson Rosvall/Scanpix

Saabs varumärke är i dag lika starkt som det var före GM-krisen. Det är den snabbaste klättringen av alla svenska varumärken i år, visar en ny undersökning.

Publicerad

Ett halvår efter Saabs djupa kris är förtroendet för varumärket så gott som återhämtat.

- Det är överraskande hur väl Saabs varumärke har klarat sig genom krisen. Det visar på styrkan i ett klassiskt svenskt varumärke.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här