Digitalisering Facebook tog in 1 miljard på mobilannonser Mark Zuckerberg, Facebook Foto: AP/Scanpix Facebook och mobiltelefoner är som gjorda för varandra, menar ledningen. Men intäkterna från mobilannonseringen har varit en stor besvikelse. Fram tills nu. Helen Ahlbom Publicerad 25 okt 2012 kl 15.18 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter facebook digitalisering mobiltelefon
TECH Swish: ”Har ett gott samarbete med Apple och Google” Nya EU-lagen DMA gör det möjligt för Swish att utmana techjättarna med egen korttjänst. Nu ska betalföretaget bygga ett ”tryggt, svenskt” alternativ Apples och Googles plånböcker.
ENERGI Finansiering av ny kärnkraft – Socialdemokrater avvaktar med besked Socialdemokraterna kommer inte ge besked, än, om hur de ser på statliga stöd till kärnkraft eller kärnkraftens framtid, meddelar Magdalena Andersson (S) i Ekots lördagsintervju.