Fordon

Uniti vill rekonstruera sig ur krisen – med annonstavlor

Lewis Horne, vd för Uniti. Foto: Johan Nilsson/TT

Planen var att rädda elbilstillverkaren Uniti med hjälp av annonstavlor på bilar och laddare. Men Covid-19 kom emellan.

Publicerad

Uniti grundades 2016 med målet att bygga en liten elbil för urbana persontransporter. I november stod det klart att företaget hamnat i rejäl ekonomisk knipa sedan det egna kapitalet förbrukats och revisorn valt att kliva av efter en ”kundutvärdering”.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →

Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här