Fordon

Fyrklövern ska ta Alfa mot toppen

Alfa Romeos nysatsning Giulia Quadrifoglio ska ge skjuts åt märkets försäljning. Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo lanserar en av de nya modeller som ska ge tillbaka märket den status det en gång hade.

Publicerad

Giulia Quadrifoglio heter bilen som presenterades på onsdagen. Giulia är ett namn som har använts tidigare, och fyrklövern (quadrifoglio) är en symbol som funnits när Alfa rullat på tävlingsbanorna.

Märket har under många år tappat i försäljning, och den status som det hade som sportigt premiummärke tappade man till tyska konkurrenter som BMW och Mercedes.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här