Fordon EU vill inte finansiera Transrapid EU hällde smolk i den magnetiska glädjebägaren i München bara några timmar efter beskedet att en magnetsvävbana ska byggas till stadens flygplats. Något EU-bidrag blir det inte. Håkan Abrahamson Publicerad 25 sep 2007 kl 16.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ fordon Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Utländska arbetare flygs in till Teslaverkstäder: ”Det är allvarligt” 24 personer från olika delar av Europa har sedan februari i år flugits in för att arbeta på några av Teslas verkstäder i Sverige.
Gruvbolag får grönt ljus att bryta malm i Kiruna Copperstone får tillstånd av mark- och miljödomstolen att återstarta Viscariagruvan i Kiruna. Beslutet kommer efter att gruvbolaget justerat sin plan – ett dagbrott blir i stället en underjordsgruva, vilket är en fördel ur miljöhänseende enligt domstolen.
Premium Första rotorbladet av trä: ”Mer hållbara än glasfiberbladen” Nu har ett närmare 20 meter långt blad av fanerlaminatträ installerats – först i världen enligt startup-bolaget bakom tekniken.