Amazon lägger sig i Volvos baklucka

2018-04-24 16:14  
Foto: Fredrik Sandberg/TT

Ett nytt samarbete mellan företagen ger Volvo-ägare nya möjligheter till e-handel.

Samarbetet mellan den svenska biltillverkaren och det amerikanska megabolaget riktar sig till amerikanska ägare av Volvo-bilar som är tillverkade 2015 eller senare, enligt Di Digital.

Inledningsvis kommer tjänsten att erbjudas i 37 olika städer och riktas till Amazons Prime-kunder. Volvo får också sällskap av General Motors i samarbetet.

Tjänsten fungerar på så sätt att paketleverantören guidas till var bilen är parkerad. Då låser Volvo-ägaren upp sin bil på distans via en app så att paketet kan läggas ner i kundens baklucka.

Innan tjänsten ska lanseras kommer den att testas under sex månader i Kalifornien och Washington.

Christoffer Bertzell

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

Här är reglerna för kommentarerna på NyTeknik

  Kommentarer

Aktuellt inom

Debatt