Digitalisering

Spotify stoppar Telias kundtapp

Daniel Ek, vd för musiktjänsten Spotify. Foto: Stefan Bladh

- Spotify har samma attraktionskraft på Telias kunder som Iphone, säger Daniel Ek, vd för Spotify. Och Telia håller med.

Publicerad

Gamla stelbenta Telia har blivit trendigt. Först kom dundersuccén med Iphone och sedan var man först med att knyta upp musiktjänsten Spotify under två år.

På mobilmässan i Barcelona nyligen berättade Spotifys vd Daniel Ek inför världens samlade mobiloperatörer att hans musiktjänst haft lika stor dragningskraft på Telias kunder som Apples Iphone.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här