Elbilar

Lexus förklaring – därför är nya laddhybriden NX 450h+ ”sämre” än Toyota Rav4

Lexus NX 450h+. Foto: Lexus
Lexus NX 450h+. Foto: Lexus
Insidan av en Lexus NX 450h+. Foto: Lexus
Lexus NX 450h+. Foto: Lexus

Med nya NX så har Lexus valt att även erbjuda laddhybriddrivlina i sitt modellutbud. ”För oss är det ett naturligt steg”, säger europachefen Spiros Fotinos.

Publicerad

Förra året lanserades Toyota Rav4 med laddhybriddrivlina – nu kommer tekniken i systermodellen Lexus NX 450h+.

– Det finns ett stort sug efter laddhybrider och många som haft hybrider vill nu ha möjligheten att ladda. Vi har en unik position när det kommer till att leverera en laddhybrid, detta som en förlängning av våra elhybrider, säger Spiros Fotinos i samband med lanseringen.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här