Premium

Provkörning: Lexus RX 450h+ – ”Reaktiv, inte progressiv”

Ny design och teknik, men bevarad komfort och lyx. Lexus RX erbjuds nu äntligen som laddhybrid. Men är det tillräckligt för att armbåga sig förbi konkurrenterna? Felix Björklund har provkört hybriden.

Publicerad

Det är över 20 år sedan som Lexus första RX såg dagens ljus. Modellen har sedan lanseringen varit en av de viktigaste för Toytotakoncernens premiummärke när det kommer till att utmana de klassiska spelarna i segmentet med lyxiga standardbilar. 

Med sin senaste plattform, och nu även en laddhybrid i modellpaletten, hoppas Lexus att kunna knycka till sig ytterligare kunder. För nu anser man i Lexusland att tiden är kommen för detta. Så är då nya RX vad en ”perfekt” laddbar crossover ska vara?

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här