Samhälle Terrorforskaren: Svårt höja säkerheten i öppna samhället Utblåsta fönsterrutor efter terrordådet på Bryssels flygplats Zaventem. Foto: TT / AP Photo / Peter Dejong Magnus Norell Foto: Christine Olsson / TT Det är möjligt att höja säkerheten på flygplatser och T-bana i Europa. ”Men det skulle kräva stora ingrepp i infrastrukturen”, säger terrorexperten Magnus Norell. Monica Kleja Publicerad 22 mar 2016 kl 13.46 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Vid dagens blodiga explosioner i Bryssel var terroristernas mål T-banan och flygplatsen. Vad är deras syfte? Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter terrorattack samhälle Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Synen på Polestar i Kina: ”Aldrig hört talas om dem” Efter en stormig vår är det upp till bevis för Polestar. I år lanseras två modellnyheter och de ska hjälpa till att vända skutan. Men hur är synen på märket och den livsviktiga modell 4 på den kinesiska marknaden?
Krav på elbil när skrotningspremien införs Har du en bil som är minst 15 år kan du få 10 000 kronor för att skrota den, föreslår regeringen. Kravet är att du köper eller leasar en elbil.
Altman: 500 miljoner dollar per år, eller 5 miljarder? Jag bryr mig inte Chat GPT är en ”pinsam produkt” och nuvarande version den ”dummaste” de flesta av oss kommer använda. Det säger Sam Altman, vd för Open AI, som driver Chat GPT.