Innovation Jetdriven skalbagge lär flygindustrin bygga motorer I baken på en viss sorts skalbagge sitter en millimeterstor reamotor. Nu försöker flygplanstillverkarna lära sig av den lilla gynnaren hur de ska bygga effektivare och säkrare motorer. Anders Wallerius Publicerad 23 jan 2004 kl 07.53 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter innovation Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Premium Vätgasmackarna blir utan egen vätgas – kostnaden ett av flera skäl Sätt en elektrolysör vid macken och fixa vätgasen på plats. Så lät strategin för flera aktörer. Men verkligheten satte käppar i hjulen. Ingen av 23 planerade tankstationer blir självförsörjande på vätgas.
Synen på Polestar i Kina: ”Aldrig hört talas om dem” Efter en stormig vår är det upp till bevis för Polestar. I år lanseras två modellnyheter och de ska hjälpa till att vända skutan. Men hur är synen på märket och den livsviktiga modell 4 på den kinesiska marknaden?
Krav på elbil när skrotningspremien införs Har du en bil som är minst 15 år kan du få 10 000 kronor för att skrota den, föreslår regeringen. Kravet är att du köper eller leasar en elbil.