Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb

Många ”udda händelser” – men Scania ser stor efterfrågan framöver

Fordonstillverkaren Scania har påverkats negativt av leveransstörningar under förra året, men redovisar ändå både ökad omsättning och högre vinst. Framöver är efterfrågan god, enligt vd Christian Levin.

Premium

Scania spår en lång framtid för förbränningsmotorn

Scania fasar ut fossilt material till 2030

Världens tyngsta el-lastbil rullar i Västerbotten

10 000 liter olja läckte ut – Scania får böta

Chipbrist tynger Scania: "Lyckades inte producera tillräckligt"

Einride beställer över 100 ellastbilar av Scania

Scania dömdes att betala miljardböter – överklagar

Scania satsar på fler laddstationer ”En viktig pusselbit framåt”

Tvärnit på Scanias näst största marknad: ”Kan bli stökigt”

Scania miljardsatsar på självkörande fordon

Premium

Batteridriven timmerbil på 80 ton: ”Varannan såld Scania är eldriven 2030”

Premium

Här kan Scania tillverka 600 lastbilsmotorer per dag

Därför tar Scania fram den extrema ellastbilen

Scaniachefen Christian Levin ska även leda Traton

Så startar svenska ingenjörsjättarna om efter restriktionerna

Scania tvingas till akut stopp i fem fabriker

Arbetade åt Volvo Cars och Scania – riskerar fängelse för spioneri

Premium

Scania: Så mycket lägre är koldioxidutsläppen från en eldriven lastbil

Nu tågar teknikkonsulterna in på företagen igen

Komponentbrist kan tvinga Scania till nya nedstängningar

Halvledarbristen flaskhals för Volvo Group: ”Global brist”

Scania medger – har mutat till sig busskontrakt

Christian Levin tar över som Scania-vd

Jobbade på Volvo – ska ha spionerat åt Ryssland

Halvledarbrist slår mot Volvo: ”Stoppdagar för linjeproduktionen”

Premium

Snart kör lastbilar autonomt på E4:an

Premium

Scanias besked: Satsar på batterier framför vätgas

Sju lastbilstillverkare: Alla nya fordon fossilfria senast 2040

Scanias krocktest – rammade sin el-lastbil med en Golf

Scania satsar på tillverkning i Kina

Premium

Scanias batterichef om nya fabriken: ”Väldigt hög automationsnivå"

Scania miljardinvesterar i batterifabrik

Scania och Midsummer sätter solceller på ett lastbilssläp

Premium

”Vi har behövt omvända hela organisationen”

Scanias milstolpe – lanserar sina första el-lastbilar

Scania häver permitteringar

Scanialäckage misstänkt miljöbrott

Scania flaggar för stora neddragningar

Premium

Därför blev Scania först med ett vetenskapligt baserat mål för sina lastbilar

Fordonsbranschen i kris: ”Kan bara jämföra med 1930-talets depression”

Scanias vd: ”Vi ska nyttja tillfället för att ställa om”

Stopp på Scanias fabriker i flera veckor till

Scania ställer om – hjälper vården

Scania skickar personal till Getinges respiratorfabrik

Volvo och Scania till virusmöte hos regeringen

Nu rullar Scanias vätgaslastbilar i Norge

Premium

Scania eller Volvo – vem har flest batterimodeller?

”Östling hyllar fakta – men sprider faktafel”

Scania: Produktionen ska ned 20 procent

Scania: Hur ska självkörande fordon klara snöoväder?

Scania presenterar hyttlös lastbärare

Scania vill ta med utsläpp från egna lastbilar i klimatmålen

Scaniaanställd döms efter kollegans död

Scanias rekordsatsning trefaldigar gjuterikapaciteten

Scanias nya fordon ska köra både folk och sopor

Skenande Scania-lastbil utreds av Transportstyrelsen

Scania har fått en jätteorder från Kina

Scania i batteriuppgörelse med Northvolt

Scania har utsett Sveriges bästa lastbilsförare

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.