Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Insight
  • Spel
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Insight
  • Spel
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb
Premium

Nytt vintertest: Så långt räcker elbilen när det är minusgrader

En ny vinter och ett nytt räckviddstest. I årets upplaga av norska vinterbilstestet har 27 elbilar fått bekänna färg. Det gav nytt rekord samt i vissa fall beklämmande diskrepanser mot officiella siffror.

Renualt Austral årets bästa bilköp i Europa

Renault redo knoppa av elbilsenheten Ampere

Renault överraskar – här är vätgasbilen Scenic

Klart: Här är priset på ID3-utmanaren Renault Mégane E-tech

Premium

Efter säkerhetsfloppen – Renault uppdaterar elbilen

Oväntat resultat – populära Renault Zoe får 0 stjärnor i krocktest

Här är Renault Mégane E-tech – utmanare till VW ID 3

Renault i hybridsamarbete med Geely

Jättefabrik och tio nya elbilar – här är Renaults elektrifieringsplaner

Här skapas Europas nya elbils-nav: Electricity

Renaults vd varnar för ett tufft 2021

Renaults Alpine blir elektriska prestandabilar

Renault lanserar Mobilize – ett nytt varumärke kring mobilitet

Premium

Oväntade teknikvalet i Renaults hybridsatsning (och tre provkörningar)

Renault planerar att säga upp 15 000

Tuffa tider för Nissan och Renault – planerar jättevarsel

Renualt kan skrota Mégane i satsningen på elbilar

Renault lanserar två elektrifierade modeller

Renaults el-skåpbilar får längre räckvidd med bränsleceller

Renault ska lansera elbil för 100 000 kronor

TEST: Renault Mégane Sport Tourer – En fransk utmanare i svensk kostym

TEST: Renault Koleos – japan i fransk kostym

ANALYS: Renault Zoe räcker långt – men inte riktigt hela vägen

Nya Renault Captur kommer som laddhybrid

Polisrazzia vid Renaults huvudkontor

Nissan ser över samarbetet med Renault

Fiat friar till Renault – hoppas på sammanslagning

Premium

Renault: ”Vi är pionjärer när det gäller elbilar”

De inleder stor-pilot med reversibel laddning

Renault–Nissan–Mitsubishi slår sig samman med Google

Renaults oro: Låg batteriproduktion för Europas elbilar

Han blir Renaults nya ordförande

Ghosn har avgått som Renaultchef

Japanska åklagare åtalar Ghosn och Nissan

Renault-vd Carlso Ghosn nekar till anklagelser

Thierry Bollore ersätter gripna Renaultchefen Carlos Ghosn

Bilalliansen mellan Nissan, Mitsubishi och Renault i gungning efter Carlos Ghosn-skandalen

Renault tar efter Tesla med batterilagring

Biltillverkarens robotar ska leverera paketet till din dörr

Renault blir kvar i Iran

Biljättens chef: ”Vi är de enda som tjänar pengar på elbilar”

”Jesus-batteriet” ska revolutionera batteritekniken

Här är nya generationens bensinmotor från Renault

Självkörande Renault Callie klarar undanmanöverprovet

Biljätten utlovar tolv eldrivna modeller inom sex år

Renault och Nissan satsar på elbilar

Renaults elbil öppnas uppifrån

Renault siktar på 60 mils räckvidd

Renault testar bränslecell i lastbil

Kritisk till högsta hönset - i dag fick Renaultchefen gå

Renault köper ryskt för Volvopengar

Efter Renaultaffären - Volvo rullar som vanligt

Ssangyong in i Renault

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.