Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb
Premium

Lösningen: Så ska propellrar bli tystare – minska buller från elflygplan

Ett av problemen med elektrifieringen av flygplan är bullret som orsakas av energieffektiva propellrar. Forskare vid Chalmers tekniska högskola har utvecklat en lösning på problemet.

Premium

Danmarks flygvapen lämnar tillbaka sina elflygplan

Startupens planerade elflygsfabrik i Göteborg flyttas

Elflygstillverkaren Archer Aviation planerar fabrik

Nystartat flygbolag satsar på regiontrafik – vill köpa 25 elflygplan

Premium

”Elflygplan blir ett helt nytt transportslag”

Premiärtur för Eviations elflygplan Alice – räckvidd på 46 mil

Premium

Heart Aerospace slopar helelektriskt flygplan – Saab går in som ägare

Premium

Världens snålaste passagerarflyg blir vätgasdrivet

Premium

Planen: De vill bygga Sveriges första vertiport – i Norrköping

Premium

Kan eldrivna taxidrönare störa flygledningen?

Premium

Elhybridflygplan för 19 passagerare tas fram i Sverige

De ska bygga flygplanskroppen åt Heart Aerospace

Premium

Rolls-Royce: Vårt elflygplan har slagit tre nya världsrekord

Deras elflygplan ska ta 100 passagerare

Premium

En svensk VTOL – “Mycket av persontrafiken om tio år kommer att ske i luften”

Premium

Flygande eltaxi ska gå mellan flygplatsen och Northvolt-fabriken

Här är planet som utmanar svenska elflyget

Svenskt elflygbolag får stororder från United Airlines

Bra siktar på elflyg till Visby inom fem år

Premium

Så ska Heart Aerospace bygga Sveriges första elflygplan

Premium

Här är Sveriges första elflygplan

Nya elflygplanet på rekordtur: ”Koldioxidneutralt flyg redan möjligt”

Satsningar på svenskt elflyg i dalaregionen

Första elflygplanet får grönt ljus: ”Spännande genombrott”

Premium

Åre Östersund gör sig redo för att testa elflyg

Premium

Elflygplanet flyger 300 kilometer – och har en egen fallskärm

Elektrifieringen av flyget ska skyndas på

Premium

Kan Sion Power ge litiummetallbatteriet luft under vingarna?

Premium

Transportforskaren: ”Jag tror på elflyg”

Rolls-Royce visar elflygplan

Oxis Energys litium-svavelbatteri ska dubbla elflygets räckvidd

Nasa har fått sitt första experimentella elflygplan

Norsk satsning på elflyglinje: ”Det är ett världsrekord”

Premium

Här ska svenska elflygplan testflygas

Norges första elflyg tvingades nödlanda till sjöss

Elflygplanet Alice visas upp – lanseras 2021

Premium

Sas ska utveckla elflyg tillsammans med Airbus

Flygbolagets satsning – ska konvertera alla plan till eldrift

Premium

Svenska Heart Aerospace ska utveckla elflygplan – klart 2025

”Inrikes fossilflyg kan visst ersättas med eldrift”

”Batteridrift i större skala - flygtekniskt omöjligt”

Nu bygger Rolls-Royce världens snabbaste elflygplan

De slog världsrekordet för elhelikoptrar

Premium

Det svenska elflyget som ska vara i luften om två år

Brittiska Easyjet siktar på en framtid med elflyg

Premium

Forskare: ”Elflyg kan stå för hälften av flygresorna 2050”

Rekord: soldriven drönare klarade 25 dagar i luften

Så ska Sverige utveckla eldrivna flygplan

Då ska alla flyg inom Norge vara eldrivna

Nu satsar Easyjet på att bygga ett elflygplan

Spana in elplanet Eagle

Skype-grundaren investerar i elflygplan

Planet som landar på en parkeringsplats

Fyrsitsigt elflyg lyfter i sommar

Airbus och Siemens satsar på elflyg

Första elflygningen över Alperna

Elplanens kamp över Engelska kanalen

Airbus elplan klart för kanalflygning

Nasa utvecklar framtidens elplan

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.