Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Insight
  • Spel
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Insight
  • Spel
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb
Premium

Trafikverkets expert: Tunga el-suvar påverkar säkerheten

Växande bilmodeller är en ihållande trend. Enligt Trafikverkets expert Maria Krafft äter de allt tyngre fordonen upp effekten av den förbättrade säkerheten i nya bilar.

Trafikverket sjösätter kritiserat it-system på söndag – trots buggar

Premium

Så ska Trafikverket pressa priset på höghastighetsjärnvägen

GPS på tågen ska minska dödsolyckor i plankorsningar

Ödesfrågan: Håller det svenska vägnätet för autonoma bilar?

Ska Sveriges nya snabbtåg gå på 20 meter höga broar?

Trafikverkets satsning: Fler snabbladdare

”Trafikverkets planering krockar med lokala miljömål”

”De flesta investeringarna går till järnvägen”

Viltolyckor ska minskas med skrämmande ljud

Svenska elmoppen Zbee blir självkörande – stöttas av Trafikverket

Premium

Trafikverkets mål: Stora självkörande bussar i Linköping

Svenska tåg bättre på att hålla tiden

Lista: Snöskottarrobot och geofencing – här är Trafikverkets framtidsplan

Flygplatser i norra Sverige kompenseras för flygskatt

Trafikverket stäms på 836 miljoner

Motorvägsprojektet Förbifart Stockholm säger upp kontrakt efter misskötsel

Rapport: Stora säkerhetsbrister i vägtunnlar

Premium

”Vi kan inte vänta tills allt är perfekt”

Premium

Tre nya elvägar vidare i svensk upphandling

Dramatisk ökning av växelfel på järnvägarna

Växelfelen blir allt fler – så ska de bekämpas

Brev till ministern: ”Tillsätt en kriskommission för svensk infrastruktur”

Trafikverket: Dålig affär bygga snabbanor för tågen

Trafikverket överklagar domstolens ja till Västlänken

Trafikverket: Här är orsakerna till sena tåg

Transportplan väntas ge tiotusentals jobb – nyanlända ingenjörer snabbutbildas

Trafikverket larmade om risker med it-driften

It-haveri kan ge förseningar i tågtrafiken

Gummimattor ska förhindra spårspring

Inga höghastighetståg i nya transportplanen

Spänning när ny transportplan ges ut

Första frigående batteridrivna vägfärjan beställd

Olyckståget körde i låg hastighet

Kritik mot vägunderhållet

Sjösättning för tunneldel inom kort

Här är felräkningen som sänkte djurbron

Nya förslag för statligt järnvägsunderhåll

Projekt ska få tågen att komma i tid

Tågen missar punktlighetsmål

Trafikverket rekryterar bland Ericssons uppsagda

Trafikverket: Pengarna till underhåll räcker inte

Smart bilutrustning kan rädda liv i trafiken

Trafikverket granskar sårbart system

”Så kan Trafikverket banta snabbtåg med miljarder”

Södertäljebron öppnar på måndag morgon

Då öppnar skadade Södertäljebron

Ny prognos för trasiga bron

Skadade bron riskerar rasa

Trafikverket: Upp till bevis för entreprenörerna

Statligt järnvägsunderhåll ska utredas

Gränslös arbetstid på Trafikverket under lupp

Sliprar utan kreosot ska testas i Småland

”Trafikverkets uppdrag måste uppdateras”

”Skrota Förbifarten och satsa på kollektivtrafik”

”Digitaliseringen finns med på vår karta”

Trafikverket säger ja till 750 meter långa godståg

Lena Erixon: Hårdingen som tar över förarplatsen på Trafikverket

Trafikverket byter ut ruttna träsliprar

Trafikverket tvingas köpa produkter som inte finns

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.